Αγάπα ό,τι κάνεις, κάνε ό,τι αγαπάς...

Κάποτε ο Ray Kroc, αναμορφωτής των McDonalds, είχε πει: «Αν κάνεις κάτι για τα χρήματα, δεν θα επιτύχεις ποτέ. Αν όμως αγαπάς αυτό που κάνεις και πάντα βάζεις τον πελάτη ψηλά, η επιτυχία είναι δεδομένη».

Θυμήθηκα αυτή τη ρήση διαβάζοντας μία ανάρτηση της φίλης Ράνιας Μπατή, που παρέθεσε την εμπειρία της από ένα φούρνο στο Περιστέρι και η οποία θεωρώ ότι συνιστά την επιτομή της άψογης εξυπηρέτησης. Την παραθέτω αυτούσια:
Σχεδόν κάθε μέρα περνάω από έναν φούρνο που δεν έχει ανάγκη "ούτε από διαφήμιση ούτε από πελάτες" (δανείζομαι μία φράση αρκετών φίλων και συνεργατών που έχουν πολλή δουλειά).
Έχει πολύ καλής ποιότητας αρτοσκευάσματα και είναι από το 1979 στο Περιστέρι. 
Συνήθως με εξυπηρετούν 2 κυρίες πολύ εξυπηρετικές και ευγενικές. Μια χαρά! 
Σήμερα το πρωί, πρώτη φορά με εξυπηρέτησε ένας κύριος επίσης ευγενικός, χαμογελαστός, για 1/2 κιλό ψωμί αξίας 1€, ως εξής:
Επειδή ψωμί αγοράζω πολύ σπάνια όσες φορές χρειάζεται είμαι σχεδόν πάντα σε δίλημμα, "αυτό ή αυτό;"
‘’Το έχετε δοκιμάσει αυτό;" με ρωτάει
"Νομίζω πως όχι" του απαντάω
"Να το δοκιμάσετε." μου λέει  
"Μόλις το βγάλαμε από τον φούρνο, είναι ζεστό, φρεσκοψημένο, ζυμωτό με προζύμι που το φτιάχνουμε εμείς οι ίδιοι. 
Αν το δοκιμάσετε πολύ γρήγορα με λίγο βούτυρο, πιστεύω ότι θα σας αρέσει πολύ"
Πόσο όμορφη εικόνα δημιούργησε στο μυαλό μου!
Μία απλή καθημερινή συναλλαγή μηδαμινής χρηματικής αξίας, υψηλής πραγματικής όμως. 
Πόσο όμορφος, ευγενικός και χωρίς στημένες ατάκες πώλησης ο λόγος του. 
Αυθεντικός, πηγαίος, αυθόρμητος με ενσυναίσθηση.
Τον ευχαρίστησα θερμά και έκανα όλα όσα μου είπε! 
Είχε δίκιο. Το απόλαυσα πραγματικά!
❤ ΘΥΜΗΘΕΙΤΕ: Αύριο το πρωί που θα εξυπηρετήσετε τους πελάτες σας μαζί με το προϊόν ή την υπηρεσία που θα αγοράσουν, να τους προσφέρετε περισσότερο μια όμορφη ιστορία να πάρουν μαζί τους!

P.S.
Η Ράνια Μπατή είναι Σύμβουλος Marketing & Επικοινωνίας

Νεότερη Παλαιότερη
Protopapadakis-biblia