Αναμφίβολα πρόκειται για μία από τις πλέον αναγνωρίσιμες μάρκες, η οποία χάρη στην εμβληματική της συσκευασία κατάφερε να κάνει τη διαφορά και να αποκτήσει ισχυρό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Ο λόγος για τα Pringles και την κυλινδρική τους συσκευασία, με τη μεταλλική βάση και το ευλύγιστο πλαστικό καπάκι, που θα αναγνώριζε κανείς ακόμα και με κλειστά μάτια.
Μολονότι όλοι σχεδόν γνωρίζουμε (ή και έχουμε δοκιμάσει) τα Pringles, ιδιοκτησίας Procter&Gamble, εντούτοις υπάρχουν κάποια ενδιαφέροντα στοιχεία τα οποία προφανώς οι περισσότεροι δεν γνωρίζουν:
1. Το αρχικό όνομα ήταν το αντιεμπορικό "Newfangled Potato Chips" (!) Η ονομασία αυτή δεν ευδοκίμησε, με αποτέλεσμα μετά από λίγο καιρό να τα ονομάσουν Pringles. Κανείς δεν γνωρίζει πώς προέκυψε η νέα ονομασία. Σύμφωνα με μία εκδοχή ήταν το όνομα ενός δρόμου, ενώ σύμφωνα με άλλη ήταν το όνομα δύο υπαλλήλων του τμήματος διαφήμισης ή ενός υπαλλήλου που σχεδίασε το 1942 ένα μηχάνημα για την επεξεργασία της πατάτας.
2. Tη δεκαετία του ’50 η P&G προσπαθούσε να δημιουργήσει το τέλειο και ομοιόμορφο (σε μέγεθος, γεύση και υφή) πατατάκι, ώστε να αμβλύνει την δυσαρέσκεια των καταναλωτών που συχνά έβρισκαν μέσα στη σακούλα σπασμένα, λιπαρά ή μπαγιάτικα πατατάκια.
3. Ο χημικός και εφευρέτης Fredric Baur επινόησε το ιδιαίτερο σχήμα των Pringles, που γεωμετρικά αποκαλείται «υπερβολικό παραβολοειδές» (σ.σ. επιστρατεύτηκαν πανίσχυροι υπολογιστές για να εξασφαλιστεί η «ακεραιότητα» των τσιπς μέχρι να φθάσουν τον καταναλωτή), καθώς και τη συσκευασία.
4. Τα Pringles κυκλοφόρησαν, με σλόγκαν το "Once you pop, the fun don't stop!", τo 1968 σε επιλεγμένες πολιτείες. Μέχρι το 1971 θα βρίσκονταν σε όλη την Βόρεια Αμερική. Σήμερα πωλούνται σε 140 χώρες (σε διάφορες exreme γεύσεις, που παραπέμπουν σε αυγά, σοκολάτα γάλακτος, κάβουρες, hot dogs…) με τα 2/3 των πωλήσεων να προέρχονται από το εξωτερικό.
5. Αρχικά τα Pringles δεν έπιασαν στην αγορά, με την P&G να μελετά την απόσυρσή τους. Ιδιαίτερα όταν βγήκαν σε εθνική κλίμακα, παρατηρήθηκε ότι το κοινό δεν συγκινήθηκε από τη γεύση τους.
6. Η «απογείωση» ήρθε τη δεκαετία του ‘80, όταν η γεύση τροποποιήθηκε και εγκαινιάστηκε μία μεγάλη διαφημιστική εκστρατεία. Στη διαφήμιση, μάλιστα, πρωταγωνιστούσε ο τότε άγνωστος, και γυμνόστηθος (για τις ανάγκες της διαφήμισης), Brand Pitt.
7. Στην Βρετανία, η εταιρεία ισχυρίστηκε ότι τα Pringles δεν ήταν potato chips, αλλά savory snacks (αλμυρά σνακ), καθώς διέθεταν μόλις 42% αλεύρι πατάτας, προκειμένου να απαλλαγούν από τους δασμούς που επέβαλλε η χώρα στα προϊόντα πατάτας. Η υπόθεση κατέληξε στα δικαστήρια, με την P&G να καλείται να πληρώσει 160 εκατ. δολάρια σε φόρους.
8. Ο Baur «θάφτηκε» σε μια συσκευασία των Pringles… Tη δεκαετία του 1980 είχε ζητήσει από τα παιδιά του, όταν πεθάνει, να βάλουν τις στάχτες του σε ένα κουτί Pringles. Όταν εντέλει έφυγε από τη ζωή το 2008, σε ηλικία 90 ετών, τα παιδιά του, καθ’ οδόν προς το γραφείο τελετών, σταμάτησαν σε ένα Walgreens για να αγοράσουν ένα πακέτο Pringles. Αν και αρχικά διαφώνησαν ως προς την γεύση, εντούτοις κατέληξαν να αγοράσουν την αυθεντική, όπου και τοποθέτησαν τις στάχτες του πατέρα τους.
Διαβάστε ακόμη 13 πράγματα που δεν γνωρίζουμε για το(ν) Jack Daniel’s