Μολονότι βαδίζουμε για άλλη μια χρονιά σε αχαρτογράφητα νερά, ήδη ορισμένες τάσεις στον χώρο της φιλοξενίας έχουν αρχίσει να διαφαίνονται, για το 2022. Ας δούμε τις κυριότερες από αυτές:
1) Bίντεο, προερχόμενο κυρίως από ανερχόμενες πλατφόρμες
Μία από αυτές τις πλατφόρμες είναι το TikTok, το οποίο όλο και περισσότερες επιχειρήσεις το εμπιστεύονται, σε μια προσπάθεια να προσεγγίσουν τους Gen-Z παρέχοντάς τους «χαλαρό» περιεχόμενο (σ.σ. πολλά από αυτά τα βιντεάκια καταλήγουν στο Instagram). Όλο και περισσότερα ξενοδοχεία και hostels αναμένεται να συνεργαστούν με δημοφιλείς TikTokers, για να απευθυνθούν σε νέο κοινό.
Την ίδια στιγμή το Instagram εξακολουθεί να αποτελεί την αποθέωση της φωτογραφίας και του βίντεο, με όλο και περισσότερες επιχειρήσεις να επενδύουν στο Instagram Reels (σύντομα βίντεο διάρκειας 45 δευτερολέπτων).
Σημαντικό μερίδιο στο σχεδιασμό των διακοπών διαδραματίζει και το Pinterest, στο οποίο το ξενοδοχείο, χρησιμοποιώντας την κατάλληλη θεματολογία, δυνατούς τίτλους (όπως «10 κρυφά διαμάντια στην Αθήνα») και φωτογραφίες/βίντεο υψηλής ανάλυσης, προσπαθεί να προσελκύσει τα βλέμματα.
2) Στροφή στους micro-influencers
Πολλά ξενοδοχεία αναγνωρίζουν ότι το influencer marketing μπορεί, αν γίνει σωστά, να τα βοηθήσει να επιτύχουν τους στόχους τους. Αναγνωρίζουν επίσης ότι οι micro-influencers, σε αντίθεση με τους macro, είναι πιο αυθεντικοί και ασκούν μεγαλύτερη επιρροή στο κοινό τους.
Πλέον, στην εποχή του TikTok θα δούμε όλο και περισσότερους επηρεαστές γνώμης να ανεβάζουν περιεχόμενο (content creation), οι οποίοι θα συνεργάζονται στενά με ξενοδοχεία, σε μακροχρόνια βάση. Η συνεργασία τους πλέον θα είναι επί πληρωμή και δεν θα βασίζεται αποκλειστικά σε μερικές αναρτήσεις με αντάλλαγμα 1-2 νύχτες χωρίς χρέωση.
3) Πιο πελατοκεντρικές ιστοσελίδες
Η ιστοσελίδα είναι συχνά η πρώτη επαφή που έχει ο χρήστης με το ξενοδοχείο. Στο περιεχόμενο της, αλλά και στα εταιρικά social media, αναμένεται να προστεθεί η δέσμευση στην αυστηρή τήρηση των υγειονομικών πρωτοκόλλων, ενώ ο σχεδιασμός θα επικεντρωθεί στην ύπαρξη πολλών λευκών επιφανειών, καθώς και σε gender-neutral προσφωνήσεις.
4) «Ενδυνάμωση» του live chat και των chatbots
Αν και δεν πρόκειται για νέα τάση, αναμένεται, λόγω και της έλλειψης εργατικού δυναμικού μου μαστίζει (και) το χώρο της φιλοξενίας (τα chatbots θα μπορούν να απαντήσουν σε συγκεκριμένες ερωτήσεις, απαλλάσσοντας το προσωπικό από αυτή την ενασχόληση), όλο και περισσότερα ξενοδοχεία να επενδύσουν σε αυτά.
5) Επένδυση σε metasearch μηχανές
Πρόκειται για ένα όχημα (π.χ. Trivago) που θα βοηθήσει τα μεμονωμένα ξενοδοχεία να γίνουν πιο «ορατά», με αποτέλεσμα να στρέψουν μία μερίδα των χρηστών στην ιστοσελίδα τους (με απώτερο, πάντα, στόχο την απευθείας κράτηση).
6) Προσέγγιση της νέας γενιάς
Φυσικά μιλάμε για τους Millennials και τους Gen-Z, την πλέον πολυπληθή αγορά ταξιδιωτών, η οποία, ιδιαίτερα σήμερα, έχει την ανάγκη να ταξιδέψει, διαθέτει εισόδημα και ελεύθερο χρόνο. Αυτό που αναζητά είναι αυθεντικότητα, ευελιξία και «διασύνδεση» (καθότι εξαρτημένη από το διαδίκτυο).
7) Εμφαση στο review marketing
Όλο και περισσότεροι χρήστες θα εμπιστευτούν τις κριτικές (reviews), προκειμένου να περιορίσουν τον κίνδυνο, αλλά και για να βεβαιωθούν ότι το ξενοδοχείο τηρεί με αυστηρότητα τα πρωτόκολλα υγιεινής και ασφάλειας.