Σήμερα, το να είσαι ενεργός στα social media δεν αρκεί. Αυτό που χρειάζεται μία επιχείρηση είναι η στρατηγική της να εμπεριέχει τέσσερα στοιχεία: awareness, engagement, conversion, advocacy.
Όταν ένα ξενοδοχείο ξεκινά να δραστηριοποιείται στο διαδίκτυο και συγκεκριμένα στα social media, θα πρέπει να αντιληφθεί ότι ο αρχικός στόχος είναι το awareness (αναγνωρισιμότητα).
Η
αναγνωρισιμότητα δεν είναι κάτι που θα επιτευχθεί σύντομα. Είναι αδύνατο ένα
ξενοδοχείο να αποκτήσει 1.000 followers με τις πρώτες
αναρτήσεις. Απαιτεί
χρόνο και προσπάθεια, προκειμένου να χτιστεί ένα ευάριθμο κοινό που θα σας
ακολουθεί.
Σε αυτή
τη φάση θα μπορούσαν να γίνουν αναρτήσεις σχετικά με τον προορισμό και τις επιχειρήσεις που εδρεύουν εκεί (με τις οποίες ειρήσθω εν παρόδω θα πρέπει να έχετε δημιουργήσει
αγαστές σχέσεις) – ευπρόσδεκτοι είναι και οι διαγωνισμοί, όπου αμφότεροι
κερδίζουν.
Αφού θα
έχετε τραβήξει την προσοχή και θα είστε πλέον μια αναγνώρισιμη μονάδα, τότε θα
πρέπει να υπάρξει «εμπλοκή» (engagement). Δείτε ποιοι κάνουν share, likes ή γράφουν comments και αλληλοεπιδράστε μαζί τους. Μπορείτε να
κάνετε ερωτήσεις (local trivia) ή κάποια δημοσκόπηση.
Το επόμενο κρίσιμο στοιχείο είναι η μετατροπή (conversion), δηλαδή η μετατροπή των χρηστών σε πελάτες, οι οποίοι θα προβούν σε κράτηση (η ύπαρξη ενός link ή CTA button κρίνεται επιτακτική).
Το
ακροτελεύτιο στοιχείο, αφού πρώτα ανταποκριθούμε στις προσδοκίες τους, είναι η
υποστήριξη τους (advocacy), το οποίο
περιλαμβάνει τις κριτικές/συστάσεις, tags και κάθε λογής
αναφορές.
Τα τέσσερα
αυτά στοιχεία πρέπει να είναι ισορροπημένα, όπως ακριβώς συμβαίνει σε μία
δίαιτα (καλά τα φρούτα και τα λαχανικά, αλλά χρειάζεται πού και πού και το κρέας).
Αν για παράδειγμα το awareness είναι αναιμικό, το
ίδιο θα είναι και οι κρατήσεις. Αν το awareness δεν μεταφράζεται σε engagement, τότε υπάρχει πρόβλημα.
Διαβάστε ακόμη Οταν οι εταιρείες "ακούνε" τους χρήστες στα social media
Θεωρείται
εκ των ων ουκ άνευ ότι θα πρέπει να έχετε εντάξει στη social media στρατηγική σας σύντομα βίντεο, live streaming (π.χ. παρασκευή ενός cocktail), analytics και, γιατί όχι, micro influencers. Οι δε πληρωμένες
διαφημίσεις σίγουρα θα βοηθήσουν, ιδιαίτερα αν έχουν σχεδιαστεί με προσοχή και
είναι στοχευμένες.