Στα σεμινάρια της διαχείρισης διαδικτυακών κριτικών, πολλοί συμμετέχοντες έχουν την ίδια ερώτηση-απορία: «πώς μπορούμε να ενθαρρύνουμε τους επισκέπτες να γράψουν κριτική;». Η αλήθεια είναι ότι ένας από τους πιο ασφαλείς τρόπους είναι, «απλώς να τους το ζητήσεις».
Αυτό ακριβώς πράττουν, από το 2013, και τα Harpin Hotels στα
Χανιά, τα οποία όμως, αναδεικνύοντας το κοινωνικό τους προφίλ, έχουν ενσωματώσει και ένα ιδιαίτερο κίνητρο: για κάθε
κριτική, θετική ή αρνητική, στις πιο δημοφιλείς σελίδες κριτικών (TripAdvisor, Holidaycheck κ.ά.) θα κατατίθενται, στο
τέλος της χρονιάς, 5 ευρώ σε φιλανθρωπικά ιδρύματα, διαφορετικά κάθε χρονιά.
Όλα ξεκίνησαν πριν 10 χρόνια όταν ο Χρήστος Πενθερουδάκης, CEO των
Harpin
Hotels, παρακολούθησε στην Ιταλία ένα σεμινάριο για τις διαδικτυακές κριτικές και έμαθε για ένα ξενοδοχείο που
είχε κάνει κάτι ανάλογο. Δύο χρόνια μετά, πήρε την απόφαση και το εφάρμοσε στα ξενοδοχεία του, τοποθετώντας μία ταμπέλα που ενημερώνει για την ενέργεια, αλλά
και ενθυμίζοντάς τους κατά την αναχώρηση να γράψουν κριτική.
Από την αρχή υπήρξαν πολλά θετικά σχόλια από επισκέπτες που
είδαν με καλό μάτι αυτή την προσπάθεια. Εξάλλου η ενέργεια εστιάστηκε γενικά στις
κριτικές, όχι μόνο στις θετικές. Την ίδια στιγμή βελτιώθηκε και η βαθμολογία στις
πλατφόρμες που φιλοξενούν κριτικές, καθώς όχι μόνο αυξήθηκαν, αλλά και πολλαπλασιάστηκαν
οι 5στερες (σ.σ. είναι γνωστό ότι οι πλατφόρμες αυτές «επιβραβεύουν» τις καλές, τις πολλές και τις
πρόσφατες κριτικές).
Διαβάστε επίσης Αμεση απάντηση σε κριτικές. Αξία ανεκτίμητη...
Στην ερώτησή μου, αν αυτή η πρωτοβουλία συνεισέφερε στην
αύξηση των κριτικών, η απάντηση του Χρήστου και της αδερφής του, Αθηνάς, ήταν
ξεκάθαρη: «από τη στιγμή που το εφαρμόσαμε, είδαμε τις κριτικές να
διπλασιάζονται». Χαρακτηριστικά το 2017, ο Όμιλος είχε συνολικά 566 κριτικές, οι
οποίες μεταφράστηκαν συνολικά σε 2.830 ευρώ!
Όλα αυτά τα χρόνια, τα ξενοδοχεία Harpin έχουν δωρίσει χρήματα στο ίδρυμα Πίστη, στη Στέγη Κοριτσιού στα Χανιά, στους Γιατρούς του Κόσμου στην Κιβωτό στην Αθήνα κ.α.
Εύγε!!!