Ο τομέας της φιλοξενίας είναι άκρως ανταγωνιστικός, με τα ξενοδοχεία (αλλά και τα καταλύματα βραχυχρόνιας μίσθωσης) να κονταροχτυπιούνται προκειμένου να κερδίσουν την προσοχή των εν δυνάμει επισκεπτών και να προσφέρουν μια αξιομνημόνευτη εμπειρία.
Μην ξεχνάμε ότι οι επισκέπτες (και δη οι millennials) δεν αναζητούν απλώς ένα
μέρος για να κοιμηθούν, αλλά θέλουν να βιώσουν δυνατές εμπειρίες.
Ένας έξυπνος τρόπος για να το επιτύχετε αυτό και να διαφοροποιηθείτε από τον ανταγωνισμό (αλλά και να καθιερωθείτε στη συνείδηση του κοινού ως μία αξιόπιστη εναλλακτική) είναι να δημιουργήσετε τοπικούς οδηγούς (local guides).
Φυσικά δεν αναφερόμαστε στην απλή παράθεση σε μία σελίδα όλων των δραστηριοτήτων στην περιοχή (things to do list), καθώς αυτό το έχουν προφανώς σκεφτεί και οι ανταγωνιστές σας.
Το πρώτο πράγμα που θα πρέπει να κάνετε είναι να καθορίσετε
ποια είναι η αγορά-στόχος, κοινώς ποια είναι η πελατεία σας. Διαφορετικές
ομάδες ανθρώπων (π.χ. business travelers,
οικογένειες, millennials,
ζευγάρια, ψηφιακοί νομάδες) έχουν, φυσικά, διαφορετικές ανάγκες και προσδοκίες.
Μπορείτε, αν οι συνθήκες το επιτρέπουν, να μην
περιοριστείτε σε μια προσέγγιση του τύπου one size fits all και να δημιουργήσετε έναν τοπικό οδηγό για κάθε αγορά-στόχο
(αν και κάποιες «εξορμήσεις» δύναται να είναι κοινές για όλους). Π.χ. οι
οικογένειες αναζητούν μέρη/δραστηριότητες ή εστιατόρια όπου και τα παιδιά θα
διασκεδάσουν, κατά προτίμηση προσιτά.
Συνεργαστείτε με τους ιδιοκτήτες τοπικών επιχειρήσεων (π.χ.
μουσεία, μικροζυθοποιίες, θεματικά εστιατόρια ή μπαρ), προσφέροντας στο κοινό
σας added value (π.χ. δημιουργήστε πακέτα ή χορηγήστε κουπόνια).
Κατόπιν, δημιουργήστε, σε ηλεκτρονική ή και σε έντυπη
μορφή, τους τοπικούς οδηγούς. Πρέπει να αποπνέουν επαγγελματισμό, να διαθέτουν
ποιοτικές (αν γίνεται, έγχρωμες) φωτογραφίες και να είναι διαιρεμένοι σε
ενότητες (π.χ. εστιατόρια, ψυχαγωγία, αξιοθέατα, ΜΜΜ).
Πώς όμως επικοινωνούμε τους local guides στους
επισκέπτες;
Οι τοπικοί οδηγοί θα πρέπει να βρίσκονται στην ιστοσελίδα
του ξενοδοχείου, σε διακριτή ενότητα. Επίσης, μπορούν να συμπεριληφθούν στο mail επιβεβαίωσης
της κράτησης ή στα στοχευμένα mail που στέλνουμε σε όσους έχουν εγγραφεί στο newsletter μας.
Θέση έχουν και στο front desk, αν και θα πρέπει να είναι περιορισμένος ο αριθμός τους
καθώς οι επισκέπτες ίσως να προτιμήσουν κάτι πιο «ανέπαφο» (ή να κάνουν e-check in), αλλά και στα δωμάτια.