Για πολλούς θεωρείται, όχι άδικα, η χειρότερη διαφημιστική καμπάνια της χρονιάς. Ο πολυτελής οίκος κοσμημάτων Tiffany & Co., που πλέον ανήκει στον όμιλο LVMH, προσπάθησε να απευθυνθεί σε νεαρότερο κοινό και συγκεκριμένα στην πολυπληθή generation Z (όσοι γεννήθηκαν μετά το 1995). Το έκανε όμως τελείως άκομψα και απροκάλυπτα.
Μεγάλες αφίσες με νεαρά 20χρονα μοντέλα, ντυμένα με απλά casual σύνολα και κοσμήματα
της εταιρείας σηματοδότησαν την στροφή της εταιρείας σε μια άλλη, πολλά
υποσχόμενη, αγορά. Το αμφιλεγόμενο μήνυμα της καμπάνιας ήταν ξεκάθαρο: “Not Your Mother’s Tiffany” (αυτό δεν είναι το Tiffany της μητέρας σου).
Ωστόσο, τα πράγματα δεν εξελίχθηκαν όπως θα ήθελε η αμερικάνικη εταιρεία. Η παραδοσιακή αγορά της, οι εύπορες γυναίκες άνω των 40, αισθάνθηκε προδομένη, διοχετεύοντας σύσσωμη την οργή της στα social media.
Αηδιαστικό, προσβλητικό, απαίσιο και χυδαίο, είναι μόνο μερικές μόνο από τις λέξεις που χρησιμοποιήθηκαν, με μια μητέρα να αναφέρει: «Το να θάβεις τους σημερινούς σου πελάτες δεν θα κάνει νέους πελάτες να σε αγαπήσουν». «Ως μαμά και μεγαλύτερη γυναίκα, μου λες ότι δεν με χρειάζεσαι πια ως πελάτισσα», έγραψε κάποια άλλη.
Πράγματι, με αυτή τη καμπάνια η Tiffany’s κατάφερε όχι
μόνο να μην προσεγγίσει τις γενιές Y και Ζ, που της γύρισαν την πλάτη (διατεινόμενες
ότι δεν υπάρχει περίπτωση να φορέσουν ‘’κομμάτια’’ που μέχρι πρότινος φορούσαν
οι μαμάδες τους), αλλά και να αποξενώσει την βασική αγορά-στόχο της. Την ίδια
στιγμή οι γκουρού της διαφήμισης απορούσαν πώς μία τέτοια εταιρεία υπέπεσε σε
ένα τόσο μεγάλο ατόπημα.
Διαβάστε επίσης Η ιστορία του Οίκου Tiffany
Η καμπάνια επίσης προσομοιάζει μιας άλλης αποτυχημένης διαφημιστικής εκστρατείας, πίσω στη δεκαετία του ’80, όταν η αυτοκινητοβιομηχανία Oldsmobile χρησιμοποίησε το σλόγκαν "This is not your father’s Oldsmobile”.
Για πολλούς, η
καμπάνια αυτή ήταν το «πιο ηλίθιο πράγμα» που θα μπορούσε να κάνει μια εταιρεία
που έδινε αγώνα για να επιβιώσει και η οποία, όπως αποδείχθηκε, έβαλε την
τελευταία πρόκα στο φέρετρο της Oldsmobile.
Φαίνεται ότι η Tiffany’s δεν έμαθε από τα λάθη των άλλων…