Είναι πάρα πολύ σημαντικό να έχουμε γνώση για το τι γράφεται στο διαδίκτυο για εμάς και την επιχείρησή μας. Σήμερα, ωστόσο, ο όγκος των πληροφοριών είναι μεγάλος, με αποτέλεσμα να γίνονται αναφορές για εμάς και να μην το γνωρίζουμε, ιδιαίτερα όταν πρόκειται για linkless mentions (αναφορές που δεν συνοδεύονται από κάποιο link).
Ένας εύκολος και ανέξοδος τρόπος monitoring, ώστε να ειδοποιούμαστε
κάθε φορά που γίνεται αναφορά για λέξεις-κλειδιά που έχουμε θέσει εμείς (π.χ.
την επωνυμία του ξενοδοχείου αλλά και επιλεγμένων ανταγωνιστών), είναι τα Google Alerts.
Πρόκειται για ένα δωρεάν εργαλείο της Google, το οποίο καταγράφει, σκανάροντας όλο το διαδίκτυο, ό,τι γράφεται για την επιχείρηση ή/και τον ανταγωνισμό.
Μπαίνοντας κάποιος στο www.google.com/alerts, περνάει τις πληροφορίες που θέλει (τις λέξεις-κλειδιά, τις πηγές, π.χ. blogs και site ενημερωτικού περιεχομένου, τη γλώσσα, την περιοχή κ.ά.) και επιλέγει κάθε πότε θέλει να ενημερώνεται μέσω mail (σ.σ. το προτιμότερο είναι η άμεση ενημέρωση).