Squid game. 4 πολύτιμα μαθήματα μάρκετινγκ...

Η απρόσμενη επιτυχία του 'Squid Game', που πλέον θεωρείται η πιο επιτυχημένη σειρά του Netflix και η οποία χρειάστηκε 10 χρόνια για να ολοκληρωθεί (κανείς δεν πίστευε ότι μια ξενόγλωσση δυστοπική σειρά, που "πνίγεται" στο αίμα, θα είχε απήχηση στο κοινό), μας διδάσκει πολύτιμα μαθήματα μάρκετινγκ. Αξίζει να σημειωθεί ότι ακόμη και στην Αμερική, όπου δεν υπήρξε η παραμικρή προώθηση, σε αντίθεση με άλλες σειρές του Netflix, έκανε θραύση.

Μάθημα 1ο

Το word of mouth είναι πιο επιτυχημένο συγκριτικά με την πιο ακριβή διαφημιστική καμπάνια.

Ανέκαθεν η από στόμα σε στόμα διάδοση μιας μάρκας ήταν ένα από τα πιο αποτελεσματικά εργαλεία προώθησης. Σήμερα, στη εποχή του διαδικτύου και των social media αυτό το εργαλείο έχει ισχυροποιηθεί περαιτέρω. Αίφνης, πριν λίγο καιρό όλοι αρχίσαμε να ακούμε ή να διαβάζουμε για μια νοτιοκορεάτικη σειρά «που αξίζει να την δεις».

Ηταν το απόλυτο conversation starter, καθώς η θεματολογία της σειράς, που «εξυμνεί» το αίμα και τη βία, ήταν ασυνήθιστη και αντισυμβατική (κάτι που ευνοεί τον διαμοιρασμό της ιστορίας). Και επειδή οι περισσότεροι θέλουμε να είμαστε μέσα στα πράγματα (ζούμε εξάλλου στην εποχή του FOMO fear of missing out), σπεύσαμε να την δούμε.


Μάθημα 2ο

Όταν το brand γίνεται viral στο TikTok, τότε η επιτυχία είναι σίγουρη.

To TikTok, η Νo. 1 πλατφόρμα -σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα- για την ενθάρρυνση αγορών,  συνιστά για τις επιχειρήσεις έναν νέο τρόπο προσέγγισης των καταναλωτών. Ακόμα και μεγάλες εταιρείες σχολιάζουν αναρτήσεις με ύφος χαλαρό, όπως αρμόζει σε αυτό το μέσο. Το Squid Game έμελλε να ταράξει τα νερά, με τα αστεία για τη σειρά να έχουν την τιμητική τους, παρακινώντας ταυτόχρονα όσους δεν το είχαν δει, να το δουν και γιατί όχι, να ανεβάσουν βίντεο με θεματολογία το "red light, green light".


Μάθημα 3ο

Δεν γνωρίζουμε τι πραγματικά θέλουν οι καταναλωτές μέχρι να μας το δείξουν εκείνοι ή να τους το δείξει η εταιρεία…

“People don't know what they want until you show it to them”, είχε πει κάποτε ο Steve Jobs, o οποίος δεν εμπιστευόταν τις έρευνες αγοράς. Οι καταναλωτές είναι απρόβλεπτοι, συχνά δεν ξέρουν και οι ίδιοι τι θέλουν. Αν κάποιος τους ρωτούσε αν θα έβλεπαν μία νοτιοκορεάτικη σειρά με ένα ιδιότυπο παιχνίδι θανάτου, προφανώς θα έλεγαν ότι δεν θα τους ενδιέφερε. Δεν προκαλεί έκπληξη που κανείς δεν ήθελε να προχωρήσει στην παραγωγή του, διαβλέποντας την αποτυχία του.

Εν τέλει αποδείχθηκε ότι η στιγμή που βγήκε στον αέρα (timing) ήταν η κατάλληλη, με το κοινό, εξερχόμενο της καραντίνας, να αναζητά κάτι διαφορετικό.

Διαβάστε επίσης Squid Game. Ξεπουλάνε παπούτσια και φόρμες...


Μάθημα 4ο

Το storytelling πουλάει

‘People think in stories, not statistics, and marketers need to be master storytellers’, δήλωσε κάποτε η Arianna Huffington, ιδρύτρια της Huffington Post.

Οι άνθρωποι αρέσκονται να διαβάζουν ιστορίες. Το Netflix άφησε να διαρρεύσει ότι το «μη ρεαλιστικό σενάριο χρειάστηκε 10 χρόνια για να ολοκληρωθεί», με τον δημιουργό του να το έχει εμπνευστεί από πραγματικά νοτιοκορεάτικα παιχνίδια της νιότης του. Αυτή η επιμονή αλλά και η απόρριψη κίνησαν το ενδιαφέρον του κοινού, που έσπευσε να το δει και κατόπιν να το αποθεώσει.

Νεότερη Παλαιότερη
Protopapadakis-biblia