Μία από τις τάσεις που διαμορφώνονται (και) στο χώρο της φιλοξενίας τα τελευταία χρόνια είναι το Internet of things (IoT – διαδίκτυο των πραγμάτων), χάρη στο οποίο ορισμένα «έξυπνα» αντικείμενα (σ.σ. φυσικοί μηχανισμοί και συσκευές που συνδέονται με το διαδίκτυο) της καθημερινότητας μας και όχι μόνο, βελτιώνουν όχι μόνο την εμπειρία του πελάτη, αλλά βοηθούν και στην τόνωση της κερδοφορίας μιας επιχείρησης (π.χ. μέσω της μείωσης του ενεργειακού κόστους).
Το IoT δημιουργεί τις βάσεις για αυτοματοποιημένες δράσεις, που θα
είναι παραμετροποιημένες (κομμένες και ραμμένες στα μέτρα του εκάστοτε
επισκέπτη), αναβαθμίζοντας έτσι την εμπειρία του. Ας δούμε όμως ορισμένες
εφαρμογές του διαδικτύου των πραγμάτων στην τουριστική βιομηχανία:
Μέσα από το κινητό ή tablet ο επισκέπτης θα μπορεί να ρυθμίσει
τη θερμοκρασία του δωματίου ή το φωτισμό. Παρομοίως, σε μία πτήση θα είναι
δυνατή η ρύθμιση της θερμοκρασίας της θέσης ή του air conditioning.
Μια άλλη εφαρμογή συνιστά το Seamless Travel, το οποίο στηρίζεται
στην ύπαρξη αισθητήρων και την αποστολή μηνυμάτων στα κινητά των
επισκεπτών/επιβατών, χωρίς να απαιτείται η φυσική τους παρουσία. Χαρακτηριστικό
παράδειγμα αποτελεί το ηλεκτρονικό check-in
στα ξενοδοχεία ή το άνοιγμα της πόρτας του δωματίου με το κινητό.
Εξοικονόμηση πόρων, απόρροια της ορθολογικής χρήσης της ενέργειας. Για παράδειγμα, αισθητήρες θα ρυθμίζουν ανάλογα τη θερμοκρασία ή το φωτισμό σε ένα δωμάτιο (π.χ. αισθητήρες θα εντοπίζουν τα επίπεδα του φυσικού φωτισμού σε ένα δωμάτιο, προσαρμόζοντας αυτόματα την παροχή ενέργειας).
Αποστολή πληροφοριών ανάλογα με την τοποθεσία που βρίσκεται ο χρήστης (π.χ. ενημέρωση για το τι βρίσκεται τριγύρω, ποια μέσα μεταφοράς βρίσκονται πλησίον, πόσοι γυμνάζονται τώρα στο γυμναστήριο του ξενοδοχείου).