Η ταχύτατη διείσδυση του διαδικτύου δημιούργησε μια νέα βιομηχανία, αυτή των deal sites, όπου οι χρήστες, που θέλουν να ταξιδέψουν, να μπορούν να βρουν προσφορές, που συχνά φθάνουν και το 60%.
Στην Ελλάδα υπάρχουν δεκάδες γνωστά deal sites, με πιο γνωστό ίσως το xenodoxeio.gr. Για
τους πιο ψαγμένους παίζει και το «διεθνές» Hotwire.
Διαβάστε επίσης Opaque pricing. Πώς ορισμένα ξενοδοχεία γεμίζουν τα αδιάθετα δωμάτιά τους
Τα ξενοδοχεία καταφεύγουν στα deal sites όταν η ζήτηση είναι χαμηλή, με την ελπίδα να γεμίσουν τα αδιάθετα δωμάτιά τους. Εκεί συναντάμε και νέα ξενοδοχεία, που είναι σχετικά άγνωστα, αλλά και καταλύματα με σχετικά χαμηλή βαθμολογία σε Booking και TripAdvisor.
Ωστόσο, η «προσφυγή» σε deal sites πρέπει να γίνεται με σύνεση, καθότι
σε καμία περίπτωση δεν συνιστά πανάκεια. Παρακάτω παρατίθενται τα βασικά
πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα αυτής της πρακτικής:
Συν
- Αυξημένη αναγνωρισιμότητα. Το brand του ξενοδοχείου θα διαδοθεί, μέσα από τις e-mail καμπάνιες και όχι μόνο, των deal sites.
- Αυξημένα έσοδα-κρατήσεις. Αυτό είναι και το ζητούμενο. Το δέλεαρ της έκπτωσης θα προτρέψει μια μερίδα των χρηστών να προχωρήσουν σε κράτηση, γεμίζοντας έτσι δωμάτια που υπό άλλες συνθήκες θα έμεναν αδιάθετα.
Μείον
- Πλήττει την εικόνα και φήμη του ξενοδοχείου. Η τακτική παρουσία σε αυτά τα sites ή οι «ακραίες» εκπτώσεις, δημιουργεί σε πολλούς αμφιβολίες όσον αφορά το επίπεδο των προσφερόμενων υπηρεσιών.
- Προσελκύει πελάτες που είναι ευαίσθητοι στην τιμή (πελάτες που κυνηγούν αποκλειστικά τις προσφορές), που χαρακτηρίζονται από χαμηλή πιστότητα και οι οποίοι δεν αναμένεται να αποφέρουν επιπρόσθετα έσοδα στην επιχείρηση.
- Πλήττει το ηθικό του προσωπικού, που συχνά δυσανασχετεί με την ύπαρξη «τσαμπατζήδων» πελατών, και ως εκ τούτου τους φέρεται αναλόγως.
- Υψηλές προμήθειες. Aρκετά από αυτά τα sites ζητούν προμήθειες εφάμιλλες, σε ύψος, με την Booking, συρρικνώνοντας περαιτέρω τα έσοδα του ξενοδοχείου.
- Δυσαρεστεί τους ήδη υπάρχοντες πελάτες. Ιδιαίτερα όταν αντιλαμβάνονται ότι συνυπάρχουν άτομα κατώτερης κοινωνικής τάξης ή όταν μαθαίνουν ότι ο «γείτονάς» τους έχει πληρώσει τα μισά για τις ίδιες υπηρεσίες.