To 1994 η Fiat είχε την φαεινή ιδέα να στείλει 50.000 ανώνυμα ερωτικά γράμματα σε νεαρές Ισπανίδες, με την πρόθεση να αποκαλυφθεί η ταυτότητά της μετά από 4-5 μέρες. Δυστυχώς για την ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία, η καμπάνια θα έφερνε ακριβώς τα αντίθετα αποτελέσματα, καθώς πολλές γυναίκες πανικοβλήθηκαν, φοβούμενες ότι κάποιος τις παρακολουθεί.
Σε μια προσπάθεια να προσελκύσει το ασθενές φύλο για το νέο
της μοντέλο Fiat 500 στην Ισπανία, η Fiat, αντί να εμπλακεί σε μια συνηθισμένη διαφημιστική καμπάνια,
αποφάσισε να πρωτοτυπήσει. Εστειλε 50.000 ροζ ερωτικά γράμματα, όλα ονομαστικά και
δακτυλογραφημένα, τα οποία αφού εμπεριείχαν μια φιλοφρόνηση, προέτρεπαν τον παραλήπτη να
ζήσει μια "μικρή περιπέτεια".
Στο γράμμα, επίσης, που ήταν αγνώστου αποστολέα, αναγραφόταν
τα εξής: «Θα χρειαστεί να ήμαστε μαζί για λίγα μόνο λεπτά. Ακόμα και αν δεν
δουλέψει μεταξύ μας, σου υπόσχομαι ότι δεν θα ξεχάσεις ποτέ την εμπειρία αυτή».
Η Fiat προγραμμάτιζε να στείλει δεύτερο γράμμα λίγες μέρες μετά, όπου θα αποκάλυπτε την ταυτότητά της και θα προσκαλούσε τις κοπέλες σε test drive.
Ωστόσο, την πρόλαβαν οι εξελίξεις, που ήταν καταιγιστικές. Πολλές
γυναίκες τρομοκρατήθηκαν, πιστεύοντας ότι κάποιος άγνωστος τις παρακολουθεί, άλλες
αντιμετώπισαν στιγμές ζηλοτυπίας από τους συζύγους τους, ενώ ουκ ολίγες πήγαν στην
αστυνομία για να το καταγγείλουν.
Διαβάστε επίσης Red Lobster. Η καμπάνια που την έβαλε μέσα 3,3 εκατ. δολάρια
Η Fiat αναγκάστηκε να βγει μπροστά και να ζητήσει συγγνώμη, διακόπτοντας
φυσικά την ιδιότυπη καμπάνια. Αργότερα κλήθηκε να πληρώσει πρόστιμο για την
αποστολή των γραμμάτων, ενώ πλήρωσε και ένα σεβαστό ποσό σε μια γυναίκα που
κινήθηκε δικαστικά.
Το ωραίο της υπόθεσης ήταν ότι η καμπάνια είχε δοκιμαστεί
πριν βγει στον αέρα, με εξαιρετικά μάλιστα αποτελέσματα…