Τα τελευταία χρόνια στη χώρα μας γίνεται πολύ κουβέντα για τα boutique hotels. Στην Αθήνα, αλλά και σε άλλες μεγάλες πόλεις της χώρας, ξεπηδούν σαν τα μανιτάρια. Πολλά, μάλιστα, ιστορικά κτήρια, αφού αναπαλαιώνονται ή ανακατασκευάζονται, διατηρώντας όμως την αύρα της εποχής τους, βαφτίζονται ως historic boutique hotels.
Ποια ξενοδοχεία χαρακτηρίζονται ως boutique
Τα boutique
ξενοδοχεία πρέπει να πληρούν ορισμένες προδιαγραφές. Πρώτα από όλα, έχουν
ξεχωριστό concept, μοναδική ταυτότητα (π.χ. ιδιαίτερη αρχιτεκτονική ή
θεματολογία). Για παράδειγμα υπάρχουν boutique hotels με κεντρικό θέμα τον οίνο, τα σπορ,
τη μόδα, τις τέχνες, τη μουσική κ.λπ. Η αντίληψη ότι απευθύνονται αποκλειστικά
σε εύπορη πελατεία συνιστά ένα μύθο.
Δεύτερον,
διεγείρουν τις αισθήσεις του επισκέπτη ο οποίος συχνά απολαύει
παραμετροποιημένες υπηρεσίες σε ένα ζεστό και φιλικό περιβάλλον (στο εξωτερικό,
δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στο φαγητό και στο ποτό, με τη δημιουργία εξαίρετων
εστιατορίων και μπαρ).
Τρίτον,
έχουν σχετικά περιορισμένο αριθμό δωματίων (συχνά έχουν και
διαφορετική θεματολογία), που ξεκινά από 10 και δεν ξεπερνά τα 100 δωμάτια στο
εξωτερικό (με το μέσο όρο να κυμαίνεται γύρω στα 60).
Διαβάστε επίσης Boutique ξενοδοχείο με άρωμα Coco Chanel
Ποιος
επινόησε τον όρο;
Ο όρος
«boutique hotel» γεννήθηκε στα μέσα της δεκαετίας του 1980, μολονότι ήδη από τις
αρχές της δεκαετίας είχαν εμφανιστεί τα πρώτα ξενοδοχεία που πληρούσαν τις προδιαγραφές
που παρουσιάστηκαν, σε Σαν Φρανσίσκο, Νέα Υόρκη και Λονδίνο.
Τότε ο Αμερικανός επιχειρηματίας Steven Rubell, συνιδιοκτήτης του θρυλικού Studio 54 της Νέας Υόρκης, σύγκρινε το Morgans Hotel, που άνοιξε τις πόρτες του το 1984, το οποίο διατηρούσε με τον συνεργάτη του Ian Schrager, με πιο μαζικά καταλύματα, λέγοντας ότι «είναι σαν μία boutique απέναντι σε ένα πολυκατάστημα».
Όπως δήλωσε χαρακτηριστικά στον Τύπο της εποχής: «Hotels are like department stores. They are trying to be all things to all people. This is different, It is like a boutique».