Εσχάτως η Τουρκία έχει αναχθεί σε ιδανικό προορισμό για πλαστικές «καλλωπισμού» της οδοντοστοιχίας για Βρετανούς influencers του TikTok και του YouTube.
Μολονότι οι Βρετανοί οδοντίατροι προειδοποιούν ότι η
διαδικασία που ακολουθείται είναι πολύ πιθανό να αυξήσει δραματικά τα
μελλοντικά κόστη επιδιόρθωσης (καθότι πρόκειται για μια «επιδερμική» επέμβαση), εντούτοις όλο και περισσότεροι influencers που επιθυμούν τα δόντια τους
να «γράφουν στο γυαλί» επισκέπτονται την γειτονική μας χώρα, καθώς με λίγα
σχετικά χρήματα θα βελτιώσουν την εμφάνισή τους.
Χαρακτηριστικά να αναφέρουμε ότι η πορσελάνινη επικάλυψη που τοποθετείται πάνω στα δόντια στη Βρετανία κοστίζει γύρω στα 23.000 ευρώ, ενώ στην Τουρκία μόλις 1.700 ευρώ. Οι εργασίες καλλωπισμού διαρκούν περίπου μία εβδομάδα, με τους influencers συχνά να βιντεοσκοπούν και να «ανεβάζουν» το ταξίδι τους στα social media – μία τέτοια εμπειρία "καλλωπισμού" την είδαν 1,6 εκατ. φορές.
Η διαδικασία έχει ως εξής: ο πελάτης στέλνει μέσω mail τις
φωτογραφίες από τα δόντια του και ο οδοντίατρος του στέλνει μια προσφορά.
Κατόπιν, τον παραλαμβάνει ένα βαν από το αεροδρόμιο, ωσάν να ήταν VIP πελάτης, και την ίδια μέρα έχει
ραντεβού για ακτινογραφίες. Μέχρι να δημιουργηθεί η μόνιμη οδοντοστοιχία, ο influencer θα
φορά, για λίγες μέρες, μια προσωρινή.
Αυτή τη στιγμή, για να έχουμε μια τάξη μεγέθους, αν κάποιος
αναζητά στο YouTube
"Turkey teeth", θα εμφανιστούν τουλάχιστον 20.000 βίντεο, ενώ το
σχετικό hashtag στο TikTok έχει 11 εκατ. θεάσεις.
Διαβάστε ακόμα Ξένοι bloggers αποθεώνουν στο TikTok τη φέτα...
Η Τουρκία έχει εξελιχθεί, χάρη στις αναρτήσεις των influencers, σε Μέκκα του plastic surgery τουρισμού,
φθάνοντας τις 2.000 «επεμβάσεις» τη μέρα, με το 20% των πελατών να είναι ξένοι,
οι οποίοι το 2019 άφησαν στη χώρα 1,4 δισ. ευρώ. Την ίδια στιγμή το Υπουργείο
Υγείας προσδοκά να φέρει 1,5 εκατ. ιατρικούς επισκέπτες μέχρι το 2023, που θα αποφέρουν
8,5 δισ. ευρώ.
Δεν είναι τυχαίο ότι μία βρετανική εταιρεία που ειδικεύεται στον ιατρικό τουρισμό από Βρετανία προς Τουρκία για εμφυτεύσεις μαλλιών, επεμβάσεις αισθητικής ή για οδοντιατρικές εργασίες θεωρείται μία από τις ταχύτατα αναπτυσσόμενες.
Οι περισσότεροι από τους νεαρούς Βρετανούς που μεταβαίνουν
στην Τουρκία δεν παραλείπουν να ανεβάσουν vlog δείχνοντας στους άλλους πόσο πιο ελκυστικοί είναι, αλλά και
περιγράφοντας την εμπειρία τους στη γείτονα χώρα. Με τον τρόπο αυτό,
επαληθεύεται το σύνδρομο FΟΜΟ (fear of missing out), δημιουργώντας ουσιαστικά
έναν άτυπο διαγωνισμό με νικητή αυτόν/ην με το πιο όμορφο χαμόγελο. Εξάλλου,
όπως λένε, «αν δεν ανεβάσεις φωτογραφία/βίντεο, είναι σαν να μην πήγες»…
Ωστόσο, οι Βρετανοί οδοντίατροι δεν φαίνονται να
συμμερίζονται τον ενθουσιασμό των νέων και αμφισβητούν την ποιότητα της
δουλειάς των Τούρκων συναδέλφων τους, διατεινόμενοι ότι στο μέλλον, σε 5-10
χρόνια, τα δόντια αυτά θα παρουσιάσουν προβλήματα που θα είναι δύσκολο να
αντιμετωπισθούν, όπως ραγίσματα, απονευρώσεις και εμφυτεύματα, και τα οποία
πλέον θα κοστίσουν μια περιουσία.
Παρόλα αυτά, οι προειδοποιήσεις τους συχνά πέφτουν στο
κενό, καθώς για τους νέους ο εφήμερος καλλωπισμός είναι το παν. Εξάλλου, η
εικόνα μετράει…