Η Marriott και η εκτόξευση του πρώτου δορυφόρου...

Μονοπώλιο στις Δημόσιες Σχέσεις δεν υπάρχει, καθώς δεν είναι απαραίτητο ότι αυτός που τις ασκεί είναι στέλεχος του εν λόγω τμήματος. Μπορεί, όπως θα δούμε στο πραγματικό παράδειγμα που ακολουθεί, να είναι οποιοσδήποτε ο οποίος χαρακτηρίζεται από δημιουργικότητα, ευρηματικότητα και γνωρίζει πώς να επικοινωνήσει έξυπνα και αποτελεσματικά το μήνυμά του σε ένα ευρύτερο κοινό.

marriott-glenn

Η εκτόξευση του πρώτου δορυφόρου, το 1962, διήρκησε συνολικά πέντε ώρες και την παρακολούθησαν με κομμένη την ανάσα 135 εκατ. Αμερικανοί. Ο πρώτος Αμερικανός αστροναύτης που έκανε το γύρο της γης ήταν ο John Glenn, γνωστός σε όλη την Αμερική για τη θητεία του στον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο και τον πόλεμο στην Κορέα.

Το σπίτι του λαοπρόβλητου ήρωα ήταν λίγα μόλις τετράγωνα μακριά από ένα από τα ξενοδοχεία της Marriott, ο διευθυντής του οποίου διέκρινε αμέσως την ευκαιρία για να εκτεθεί η αλυσίδα σε ένα τεράστιο ακροατήριο.

Διαβάστε επίσης Η συνέντευξη Τύπου που εκ παραδρομής έριξε το Τείχος του Βερολίνου...

Γνωρίζοντας ότι μετά το πέρας της αποστολής όλα τα ΜΜΕ θα ήταν στραμμένα στην οικία του Glenn, έστειλε δωρεάν φαγητό στη σύζυγο του αστροναύτη σε ένα φορτηγάκι με ευδιάκριτο το λογότυπο της αλυσίδας (σ.σ. τα χρόνια εκείνα η Marriott δραστηριοποιείτο και στο χώρο της εστίασης), το οποίο πάρκαρε ακριβώς μπροστά από το σπίτι. Είχε σωστά προβλέψει ότι η σύζυγος του αστροναύτη, μέσα στον άκρατο ενθουσιασμό της, δεν θα είχε προετοιμάσει κάτι φαγώσιμο για την οικογένεια. 

Αργότερα την ίδια ημέρα, η εταιρεία προσκάλεσε τον Glenn και την οικογένειά του σε ένα από τα ξενοδοχεία της για να ξεκουραστεί και να ετοιμαστεί για τη συνάντηση με τον πρόεδρο Kennedy. Ο ήρωας της Αμερικής δέχθηκε την πρόσκληση και όταν έφθασε συνοδευόταν, όπως αναμενόταν, από ορδές δημοσιογράφων.

Στη συνάντηση με τον Αμερικανό πρόεδρο, ο John Glenn δήλωσε ότι ήθελε να περάσει λίγο χρόνο με την οικογένειά του και δεν παρέλειψε, on camera, να ευχαριστήσει τη Marriott για το ενδιαφέρον που έδειξε στη σύζυγό του…

Ο στόχος μόλις είχε επιτευχθεί. Με ελάχιστη προσπάθεια και σχεδόν μηδαμινό κόστος, η Marriott κατάφερε και τράβηξε πάνω της τα φώτα της δημοσιότητας.

 

Πηγή: Δημόσιες Σχέσεις (εκδ. Σταμούλη)

Νεότερη Παλαιότερη
Protopapadakis-biblia