Μία από τις στρατηγικές τιμολόγησης είναι και το prestige pricing (τιμολόγηση κύρους). Πρόκειται για μια στρατηγική σύμφωνα με την οποία η τιμή ενός προϊόντος/υπηρεσίας (π.χ. αρώματα, πολυτελή αυτοκίνητα και ξενοδοχεία, πιστωτικές κάρτες) καθορίζεται εσκεμμένα σε πολύ υψηλά επίπεδα (αρκετά πάνω από το κόστος παραγωγής – π.χ. ένα iPhone κοστίζει γύρω στα 250 ευρώ, ωστόσο τιμολογείται πέντε φορές παραπάνω) ως ένδειξη ανώτερης ποιότητας ή πολυτέλειας – όλοι θυμόμαστε τις ξαπλώστρες του Αστέρα Βουλιαγμένης που είχαν τιμολογηθεί στα 80 ευρώ.
Συνήθως αφορά προϊόντα υψηλής ποιότητας/αισθητικής (ή προϊόντα που η αγορά τα αντιλαμβάνεται -λόγω της υψηλής τους τιμής- ως ποιοτικά), τα οποία απευθύνονται σε επιλεγμένη πελατεία.
Αυτά τα προϊόντα/υπηρεσίες συνήθως ακολουθούν την αποκλειστική ή περιορισμένη διανομή, φθάνοντας σε ένα πολύ συγκεκριμένο κοινό – το ίδιο φυσικά ισχύει για το promotion, που θα πρέπει να αποπνέει πολυτέλεια και αποκλειστικότητα/σπανιότητα (exclusivity).
Σύμφωνα με το prestige pricing (εναλλακτικά
το συναντάμε και ως premium/image pricing) η αγορά-στόχος είναι
η ανώτερη κοινωνική τάξη, που είναι λάτρης της πολυτέλειας και της υψηλής
αισθητικής – πρόκειται για μία αγορά που δεν είναι price sensitive και η οποία δύναται
να «κρίνει» προϊόντα και υπηρεσίες από την τιμή τους.
Διαβάστε ακόμα Razor and Blade. Πώς μας πείθουν να βάλουμε βαθιά μέσα το χέρι στην τσέπη
Κλασικά παραδείγματα προϊόντων γοήτρου/κύρους είναι τα
πολυτελή αυτοκίνητα (Mercedes, BMW, Jaguar), τα επώνυμα ρολόγια (Rolex), ποτά (Johnnie
Walker Blue Label,
Chivas), αρώματα (Chanel No 5), παπούτσια (Jimmy Choo), ένδυση (Gucci), κοσμήματα (Cartier, Bvlgari), ξενοδοχεία (Ritz-Carlton) κ.ά.