Γιατί ένα μικρό ξενοδοχείο πρέπει να διαθέτει blog

Το blog (ιστολόγιο) είναι online καταχώρηση ενός χρήστη με τη μορφή προσωπικών εμπειριών, απόψεων κ.λπ., στις οποίες έχει πρόσβαση ένα ευρύ κοινό και η οποία θεωρείται ως μία από τις πιο «επιδραστικές» μορφές content marketing

Εκεί «ανεβαίνουν» αναρτήσεις που δεν θα είχαν θέση στην ιστοσελίδα ή στην πιο «χαλαρή» σελίδα του Facebook. Εξάλλου, σύμφωνα με μια έρευνα, οι εταιρείες που ασχολούνται ενεργά με το blogging (ανεβάζοντας 1-2 άρθρα το μήνα) απολάβουν 55% περισσότερους επισκέπτες στην ιστοσελίδα τους και κατ’ επέκταση περισσότερες απευθείας κρατήσεις.


Παρ’ όλα αυτά, στη χώρα μας ελάχιστα μικρά (και όχι μόνο) ξενοδοχεία διαθέτουν blog, το οποίο για καλύτερα αποτελέσματα θα πρέπει να είναι ενσωματωμένο στην ιστοσελίδα, καθώς θεωρούν ότι είναι χάσιμο χρόνου και ότι αυτό δεν έχει κανένα άμεσο όφελος. 

Αλλά και στο εξωτερικό πολλοί ξεκινούν με θέρμη να γράφουν, σύντομα όμως κουράζονται και το εγκαταλείπουν, καθώς ανακαλύπτουν ότι για να αποδώσει καρπούς και να αποκτήσει ένα πολυάριθμο και πιστό κοινό, απαιτείται συνεχής προσπάθεια, επένδυση σε χρόνο και πάνω από όλα υπομονή και επιμονή.

Ωστόσο, ένα blog, αν αξιοποιηθεί σωστά, μπορεί να αποτελέσει πολύτιμο εργαλείο πωλήσεων και μάρκετινγκ για ένα μικρό ή ανεξάρτητο ξενοδοχείο, ενισχύοντας την ψηφιακή του παρουσία, ικανό να αυξήσει το brand awareness και να τροφοδοτήσει το site με επισκέπτες και, κατ’ επέκταση, να προσελκύσει νέους πελάτες (high conversion rate). Τα βασικά πλεονεκτήματά του είναι τα εξής:

  • Βελτιώνει την κατάταξη του site στην Google (σ.σ. η Google λατρεύει το αυθεντικό-ποιοτικό περιεχόμενο που ανανεώνεται τακτικά - π.χ. 1-2 άρθρα την εβδομάδα).
  • Καθιέρωση του ξενοδοχείου ως expert στο χώρο του (π.χ. κατάλυμα στο Ναύπλιο ανεβάζει άρθρα σχετικά με το τι μπορεί να κάνει ο επισκέπτης στην περιοχή).
  • Δημιουργία υγιέστερων σχέσεων με τους πελάτες. Είναι πιο «χαλαρό», πιο «προσωπικό», βγάζει μια ανθρώπινη εικόνα προς τα έξω.
  • Αποτελεί εξαιρετικό εργαλείο δικτύωσης με άτομα που ασκούν επιρροή (π.χ. δημοσιογράφους, industry experts).
  • Σε αντίθεση με τα συμβατικά social media, η ανάρτηση σε ένα blog έχει απεριόριστη διάρκεια ζωής.
  • Αποτελεί, μέσω της αλληλεπίδρασης, πηγή ιδεών για την ανάπτυξη νέων προϊόντων, αλλά και πολύτιμη πηγή πληροφόρησης για το τι λέγεται για το ξενοδοχείο.
  • Παρέχει τη δυνατότητα επιμόρφωσης του κοινού. Π.χ. συγγραφή άρθρου που αναφέρεται στο τι προσφέρει ο προορισμός στους νεόνυμφους.

Τι αναρτήσεις, όμως, ανεβαίνουν στο blog ενός μικρού ξενοδοχείου; Σε γενικές γραμμές, κάθε άρθρο πρέπει να κινείται προς τις εξής κατευθύνσεις (θεωρείται δεδομένο ότι γνωρίζετε ποια είναι η αγορά-στόχος -αν οι επισκέπτες σας είναι ξένοι, θα χρειαστεί να το μεταφράσετε- και τι πληροφορίες αναζητά):

ü αναδεικνύει τα μοναδικά χαρακτηριστικά σας (π.χ. «πράσινο» ξενοδοχείο ανεβάζει άρθρα που σχετίζονται με τις πράσινες πολιτικές του, ενώ ένα ιστορικό ξενοδοχείο αναδεικνύει την ιστορία του),

ü  προωθεί ειδικές προσφορές και πακέτα σε ένα στοχευμένο κοινό (πρώην ή εν δυνάμει επισκέπτες),

ü  παρέχει πληροφορίες σχετικά με αξιοθέατα, ταξιδιωτικές οδηγίες, καιρικές συνθήκες, φεστιβάλ, θεματικά εστιατόρια, μουσεία κ.λπ.,

ü  ανεβάζει όμορφες φωτογραφίες από τον προορισμό καθώς και βίντεο (για λόγους SEO, στις φωτογραφίες, να προσθέτετε alt description),

ü  κοινοποιεί αναρτήσεις άλλων bloggers ή αναδεικνύει, επιστρατεύοντας back links, καλές επιχειρηματικές πρακτικές στην τοπική κοινότητα, προσδοκώντας σε ανταποδοτικά οφέλη,

ü  ενημερώνει το κοινό για σημαντικά γεγονότα ή αλλαγές/επεμβάσεις στο ξενοδοχείο (π.χ. έναρξη σεζόν, δημιουργία εστιατορίου, πρόσληψη σεφ),

ü   μοιράζεται θετικές κριτικές ή ιστορίες των πελατών (storytelling).

Το κάθε άρθρο πρέπει να διαθέτει «δυνατό» τίτλο (συχνά επιστρατεύονται και αριθμοί, π.χ. 10 πράγματα που μπορείτε να κάνετε στη Νάξο – ελκυστικοί είναι και όσοι εμπεριέχουν κάτι αρνητικό, όπως «5 λάθη που συνήθως κάνουν οι ταξιδιώτες»), «δυνατό» πρόλογο και φωτογραφία ή βίντεο (σ.σ. οι φωτογραφίες, που πρέπει να βρίσκονται κάθε 350 λέξεις, με πρόσωπα έχουν μεγαλύτερη απήχηση – πάρτε την άδεια από επισκέπτες για να συμπεριλάβετε φωτογραφίες τους καθώς διασκεδάζουν στο ξενοδοχείο). 

Να είναι διαιρεμένο σε μικρές παραγράφους, να χρησιμοποιεί bullet points, να είναι επίκαιρο και αυθεντικό, να ανανεώνεται συχνά (μπορείτε να καλλιεργήσετε το στοιχείο της προσμονής κάνοντας αναρτήσεις ανά τακτά διαστήματα, π.χ. κάθε Κυριακή).


Πρέπει να προωθείται από τα εταιρικά social media (η ύπαρξη internal links θα βοηθήσει το SEO σας, καθότι ο χρήστης θα παραμείνει «προσδεμένος» στο site για περισσότερο χρόνο), αλλά και να αποστέλλεται ως newsletter στην πελατειακή σας βάση και να χρησιμοποιεί -στον τίτλο και όχι μόνο- λέξεις-κλειδιά (δηλαδή όρους που συνήθως χρησιμοποιεί ο χρήστης κατά την αναζήτηση).

Πρέπει, τέλος, να είναι βελτιστοποιημένο για mobile συσκευές και να παρακολουθεί στενά τα analytics (πόσοι το διαβάζουν, πότε, ποια άρθρα είναι πιο δημοφιλή), ενώ στο τέλος δύναται να περιλαμβάνει ένα call-to-action. Τέλος δεν θα πρέπει να κουράζει, με την έκταση του κάθε άρθρου να κυμαίνεται μεταξύ 300-700 λέξεων.

Ωστόσο, όπως είπαμε, το blogging απαιτεί χρόνο και προσπάθεια, με τα αποτελέσματα να αργούν να φανούν. Ως εκ τούτου, εγκαταλείψτε την ιδέα αν δεν σκοπεύετε να το στηρίξετε και να το ανανεώνετε τακτικά με ποιοτικό περιεχόμενο (τι εικόνα, άραγε, περνάτε στον χρήστη όταν το πιο πρόσφατο άρθρο σας γράφτηκε έξι μήνες πριν ή αν όλες οι αναρτήσεις σας είναι προωθητικού χαρακτήρα;).


Αν βρήκατε αυτό το άρθρο ενδιαφέρον, τότε ίσως να σας ενδιαφέρει το webinar ''60 Πρακτικές Μάρκετινγκ για Μικρά Ξενοδοχεία''.

 

 

Νεότερη Παλαιότερη
Protopapadakis-biblia