Η στάση πληρωμών της TUI και η εμμονή σε ένα μοντέλο μη αποδοτικό...

Φαίνεται ότι το πάθημα δεν έγινε μάθημα. Πριν περίπου δύο χρόνια, η κατάρρευση του κολοσσού Thomas Cook άφησε τεράστια χρέη στους ξενοδόχους. Η ιστορία δείχνει να επαναλαμβάνεται καθώς πριν λίγες ημέρες η TUI ενημέρωσε τους ξενοδόχους με τους οποίους συνεργάζεται πως θα πληρώσει το 25% των οφειλών της μέχρι το τέλος του χρόνου και το υπόλοιπο 75% Μάρτιο-Απρίλιο 2021 (σ.σ. το περασμένο καλοκαίρι το υπουργείο Τουρισμού προσάρμοσε την πολιτική του για τις αφίξεις στα μέτρα του μεγαλύτερου tour operator).


Την ίδια στιγμή αρκετοί άλλοι ΤΟ, ελέω lockdown, έχουν παγώσει τις πληρωμές τους, φέρνοντας στα όριά τους τους ξενοδόχους, αρκετοί εκ των οποίων, όπως δήλωσαν, αδυνατούν πλέον να πληρώσουν τους λογαριασμούς της ΔΕΗ (σ.σ. σύμφωνα με τους Financial Times, η ΤUI μόνο σε δύο ξενοδόχους χρωστάει από 600.000 ευρώ στον καθέναν!!!).

Το marketing-tips είχε γράψει όταν κατέρρευσε ο Thomas Cook, ότι κάθε κρίση αποτελεί και μία ευκαιρία για ενδοσκόπηση και αυτοκριτική, που εν τέλει θα οδηγήσει σε αλλαγή συμπεριφοράς. Θέλουμε να παραμείνουμε προσκολλημένοι σε ένα παρωχημένο μοντέλο (βλ. φθηνές διακοπές με all inclusive), που δημιουργεί πληθώρα προβλημάτων (βλ. υπερτουρισμός, ελάχιστα οφέλη για την τοπική κοινωνία) ή να γυρίσουμε σελίδα και να προχωρήσουμε μπροστά;

Δυστυχώς πολλοί ξενοδόχοι, που τώρα (για μία ακόμα φορά) εκλιπαρούν το κράτος για βοήθεια, εξακολουθούν να σφυρίζουν αδιάφορα. Σαν να μην πέρασε μια μέρα. Εξακολουθούν να επιδιώκουν τον σφικτό εναγκαλισμό με τους ΤΟ, όταν την ίδια στιγμή θα έπρεπε ήδη να αρχίσουν να αναζητούν ένα πιο υγιές κανάλι διανομής και πωλήσεων.

Πόσοι, αλήθεια, από αυτούς προέβησαν σε επενδύσεις, σε μια προσπάθεια να αναβαθμίσουν την εμπειρία του απαιτητικού επισκέπτη (όχι του μπατιροτουρίστα); Πόσοι επένδυσαν στο ψηφιακό μάρκετινγκ; Πόσοι ξεκίνησαν να αξιοποιούν τα social media; Πόσοι επένδυσαν σε μια λειτουργική ιστοσελίδα, που είναι φιλική προς τον χρήστη, σε μια αξιόπιστη μηχανή κρατήσεων, προκειμένου να ενθαρρύνει τους χρήστες να κάνουν απευθείας κράτηση, σε πολύτιμο περιεχόμενο (content marketing), στην online διαφήμιση, στο destination branding (από κοινού προώθηση του προορισμού), στη δημιουργία και αξιοποίηση βάσης δεδομένων, στην παροχή κινήτρων στους repeaters;

Φοβάμαι, ελάχιστοι.

Νεότερη Παλαιότερη
Protopapadakis-biblia