Στις δύσκολες εποχές
που ζούμε, μία επισιτιστική επιχείρηση, προκειμένου να επιβιώσει, θα πρέπει να
στραφεί στο μάρκετινγκ. Στο άρθρο αυτό, θα παραθέσουμε τα 10 πιο συχνά λάθη που
άπτονται του μάρκετινγκ, στα οποία συνήθως υποπίπτει ο ιδιοκτήτης μιας
επισιτιστικής επιχείρησης (πηγή Πρακτικές Μάρκετινγκ στην Εστίαση):
1.Η έλλειψη ή η
ανεπάρκεια προγραμμάτων δημιουργίας βάσης δεδομένων των πελατών, με αποτέλεσμα η
επιχείρηση να μην γνωρίζει τους πελάτες του, τις προτιμήσεις τους, τις
ιδιαιτερότητές τους κ.λπ.
2.Η απουσία χώρου
για την λιανική πώληση ειδών, καθώς και η αδυναμία αποτελεσματικής προώθησης
ορεκτικών, επιδορπίων ή κρασιών (π.χ. πολλά εστιατόρια του εξωτερικού
τοποθετούν επιμελώς τρόλεϊ με τα ορεκτικά κοντά στο χώρο αναμονής των
επισκεπτών ή μέσα στη σάλα σε εμφανές σημείο).
3.Η απουσία ή
ανεπάρκεια προγραμμάτων «πιστότητας» ή «τακτικών επισκέψεων» των πελατών. Αναζητήστε τρόπους ώστε να επιβραβεύσετε τους τακτικούς σας πελάτες.
4.Η επένδυση στη
μαζική διαφήμιση και όχι σε νέα, πιο αποτελεσματικά εργαλεία όπως το ψηφιακό
μάρκετινγκ, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης κ.λπ.
5.Η μη αξιοποίηση
παράλληλων πωλήσεων (catering, προσέλκυση εταιρικών εκδηλώσεων, διοργάνωση
εκδηλώσεων κ.λπ.).
6.Η ανυπαρξία
σχεδίου διαχείρισης κρίσεων, όπως η παρουσία μεθυσμένων ή εριστικών πελατών,
ζευγαριού που τσακώνεται ή η αντιμετώπιση ενός εξαγριωμένου επισκέπτη.
7.Η αλόγιστη χρήση ή
η παντελής έλλειψη εκπτωτικών προγραμμάτων. Η υπέρμετρη χρήση
εκπτώσεων-προσφορών μπορεί να πλήξει την εικόνα της εταιρείας.
8.Η αγνόηση
συγκεκριμένων κατηγοριών πελατών όπως παιδιά, ζωόφιλοι, vegans, vegetarians, άτομα που νηστεύουν
κ.ά.
9.Η έλλειψη
προγράμματος εταιρικής κοινωνικής ευθύνης, όπως η διάθεση φαγητού σε μη
κερδοσκοπικές οργανώσεις, η συμμετοχή σε εράνους κ.λπ.
10.H αγνόηση των
κριτικών (reviews) και η μη συνεργασία με online εταιρείες-ενδιάμεσους όπως
e-food, deliveras.gr, e-table κ.ά.