Διαστάσεις παίρνει το
μποϋκοτάζ ενάντια στο Facebook,
με όλο και περισσότερες επιχειρήσεις να ακυρώνουν τις διαφημιστικές εκστρατείες
τους στο εν λόγω μέσο κοινωνικής δικτύωσης.
Όλα ξεκίνησαν με αφορμή
την καμπάνια Stop Hate for Profit, στον απόηχο του θανάτου του αφροαμερικάνου George Floyd, η οποία έβαλε στο
στόχαστρο το Facebook
για τη στάση του απέναντι στο περιεχόμενο μίσους.
Η αρχή έγινε με τα
παγωτά Ben & Jerry’s και την εταιρεία ρούχων North Face, οι οποίες
ανακοίνωσαν πως σταματούν τις διαφημίσεις τους στο Facebook απαιτώντας από το
τελευταίο να αναλάβει δράση κατά του περιεχομένου μίσους. Μετά ακολούθησε η Unilever, η Verizon, η Honda
και εσχάτως η Coca Cola, που ανακοίνωσε ότι αναστέλλει για 30 ημέρες κάθε
προωθητική της δραστηριότητα στο Facebook αλλά και στα υπόλοιπα μέσα κοινωνικής
δικτύωσης.
Οι κατηγορίες
εστιάζονται στο γεγονός ότι το Facebook ανέχθηκε τις επιθέσεις εναντίον
διαδηλωτών που διαμαρτύρονται για τον φόνο Αφροαμερικανών από αστυνομικούς στις
ΗΠΑ και πως χαρακτήρισε ως «αξιόπιστες πηγές» ακροδεξιά ενημερωτικά μέσα. Αυστηρή
κριτική δέχθηκε και για το ότι δεν απέσυρε την εμπρηστική δήλωση του Donald Trump, ότι «θα πυροβοληθούν οι
διαδηλωτές»…
Πάντως, η ανακοίνωση
της Coca Cola,
την Παρασκευή, έριξε κατά 8% τη μετοχή του Facebook, συρρικνώνοντας την περιουσία του CEO Mark Zuckerberg
κατά 7 εκατ. δολάρια – τα ετήσια έσοδα του Facebook από τις διαφημίσεις υπερβαίνουν
τα 70 δις. δολάρια.
Πάντως, η πίεση
φαίνεται να αποδίδει, με το Facebook να υπόσχεται ότι θα γίνει πιο αντικειμενικό.