Είναι σύνηθες σήμερα πολλές
επιχειρήσεις, αναζητώντας νέους πελάτες, να παραμελούν τους ήδη υπάρχοντες,
τους οποίους συχνά θεωρούν δεδομένους. Η αλήθεια όμως είναι ότι οι τωρινοί πελάτες
συνιστούν ένα από τα πιο σημαντικά κεφάλαια οποιασδήποτε επιχείρησης και ως
τέτοιοι πρέπει να αντιμετωπισθούν. Πώς μπορεί να γίνει αυτό; Παρέχοντας
υποδειγματική εξυπηρέτηση πελατών.
Η άψογη εξυπηρέτηση του πελάτη
είναι ιδιαίτερα σημαντική για οποιαδήποτε επιχείρηση, στους χαλεπούς καιρούς που ζούμε, για έξι λόγους:
1. Είναι
αυτό που θυμούνται οι πελάτες
Ολοι μας πιο
εύκολα ανακαλούμε στη μνήμη μας εμπειρίες με υποδειγματική εξυπηρέτηση πελατών. Ο λόγος είναι απλός: δεν συμβαίνει συχνά. Ανακαλούμε όμως με ευκολία και
αρνητικές εμπειρίες εξυπηρέτησης (π.χ. τον αγενή υπάλληλο ενός ξενοδοχείου), καθότι λόγω της φύσης μας οτιδήποτε αρνητικό
χαράσσεται στη μνήμη μας.
2. Τους
δείχνετε ότι νοιάζεστε
Κάποτε ο
Theodore Roosevelt είχε πει: «Nobody cares how much you know until they
know how much you care» (τους ανθρώπους δεν τους νοιάζει πόσα ξέρεις, μέχρι να
τους δείξεις πόσο νοιάζεσαι). Δείξτε τους ότι δεν είστε στην αγορά απλώς για να
βγάλετε περισσότερα χρήματα, αλλά και ότι νοιάζεστε για αυτούς και αναζητάτε
την ανατροφοδότηση.
3. Χτίζετε
την εμπιστοσύνη και ενδυναμώνετε τη μάρκα σας
Παρέχοντας υποδειγματική
εξυπηρέτηση, θέτετε τις βάσεις για μία σχέση εμπιστοσύνης με το κοινό σας, κάτι
που νομοτελειακά θα ενδυναμώσει (και σε σύντομο χρονικό διάστημα) την πιστότητά
τους. Αντιθέτως, μια μέτρια ή κακή εξυπηρέτηση θα ρίξει τη φήμη σας στα
τάρταρα.
4. Σας
βοηθάει να ξεχωρίσετε από τη μάζα
Αν και είναι
λυπηρό, εντούτοις είναι η αλήθεια. Το να παρέχεις εξαιρετική εξυπηρέτηση σε
κάνει να ξεχωρίζεις. Δυστυχώς (ή ευτυχώς) οι περισσότεροι αναλώνονται με άλλα
θέματα, όχι με την εξυπηρέτηση του πελάτη. Αν λοιπόν επιθυμείτε, στο έντονα ανταγωνιστικό
τοπίο στο οποίο δραστηριοποιήστε, να ξεχωρίσετε, η άψογη εξυπηρέτηση είναι η
λύση.
5. Η
καλύτερη διαφήμιση είναι το word of mouth
Οι πελάτες που
γίνονται αποδέκτες άψογης εξυπηρέτησης θα σας εξυμνήσουν τόσο με τον
παραδοσιακό τρόπο (από στόμα σε στόμα) όσο και με τον σύγχρονο (κάνοντας
αναρτήσεις ή/και γράφοντας εκθειαστικές κριτικές). Πρόκειται για τον πιο
αποδοτικό και συνάμα οικονομικό τρόπο προώθησης, με τους ενθουσιασμένους
πελάτες σας να μετατρέπονται, χωρίς να κάνετε τίποτα, σε πωλητές-πρεσβευτές σας.
6. Οδηγεί
σε καλύτερες συνεργασίες
Η καλή φήμη
που έχετε αποκτήσει στην εξυπηρέτηση σας βοηθάει να προσελκύσετε καλύτερους
συνεργάτες (π.χ. προμηθευτές, διανομείς), οι οποίοι θα γνωρίζουν ότι απέναντί τους
έχουν έναν σωστό επαγγελματία, με ήθος και ακεραιότητα.