Οταν η διαφήμιση ξυπνάει τον εθνικισμό...


Διαφήμιση αεροπορικής εταιρείας προκαλεί θύελλα αντιδράσεων στη Δανία, καθότι αφύπνισε εθνικιστικές μνήμες μιας μερίδας των κατοίκων της.
Όλα ξεκίνησαν όταν η σκανδιναβική SAS εγκαινίασε μια καμπάνια με μήνυμα «Τι είναι αλήθεια σκανδιναβικό;», με σκοπό να εξάρει την αξία του ταξιδιού, το οποίο μας κάνει πιο πλούσιους σε εμπειρίες. Στο μήνυμά της, αναφέρει ότι πολλά στοιχεία της σκανδιναβικής κουλτούρας, όπως η γονική άδεια, οι ανεμόμυλοι, ο συνδετήρας αλλά και η έννοια της δημοκρατίας, εισήχθησαν από άλλες χώρες.
Το μήνυμα τονίζει μεταξύ άλλων: «Τι είναι αλήθεια σκανδιναβικό; Απολύτως τίποτα. Κατά κάποιον τρόπο, η Σκανδιναβία δημιουργήθηκε κομματάκι κομματάκι, από απλούς ανθρώπους στους οποίους ανακαλύψαμε τα καλύτερα στοιχεία της πατρίδας μας μακριά από την πατρίδα μας».
Μετά τη θύελλα αντιδράσεων που προκάλεσε κυρίως στις τάξεις των ακροδεξιών-εθνικιστών (στη Δανία το εθνικιστικό κόμμα έφθασε να λάβει στις εκλογές το 16% των ψήφων), η διαφήμιση αποσύρθηκε μετά από μόλις μία μέρα και αφού είχε 50.000 likes και άλλα τόσα dislikes - στην κυβέρνηση της Δανίας ανήκει το 14% του μετοχικού κεφαλαίου των Σκανδιναβικών Αερογραμμών.
Δείτε το βίντεο εδώ

Νεότερη Παλαιότερη
Protopapadakis-biblia