Ο Sheldon Yellen, CEO της εταιρείας
BELFOR
Holdings Inc.,
που μετρά 9.200 υπαλλήλους, δεν είναι ένας συνηθισμένος διευθύνων σύμβουλος, καθώς
έχει βρει έναν ιδιαίτερο τρόπο ώστε να επικοινωνεί και να ευχαριστεί το
προσωπικό του.
Ο εν λόγω κύριος στέλνει, από το
1985, σε κάθε έναν υπάλληλό του μία χειρόγραφη εορταστική κάρτα. Όταν ταξιδεύει
με το αεροπλάνο έχει μαζί του μία βαλίτσα με γραφική ύλη, για να γράψει κάρτες
για να τους ευχαριστήσει, για επετείους, γενέθλια, γιορτές, ακόμα και για πιο
ιδιαίτερες περιστάσεις, όπως όταν το παιδί ενός υπαλλήλου είναι άρρωστο.
Σύμφωνα με έρευνες, οι
πετυχημένοι μάνατζερ είναι αυτοί που έχουν βρει έναν αυθεντικό τρόπο ώστε να
ενθαρρύνουν και να ευχαριστήσουν τους ανθρώπους τους – ουκ ολίγες φορές, οι
καλοί υπάλληλοι φεύγουν από την εταιρεία αν οι κόποι τους δεν αναγνωρίζονται. Και,
στην (ηλεκτρονική) εποχή μας, μια χειρόγραφη επιστολή είναι αναμφίβολα μια
αυθεντική (και ασυνήθιστη) πράξη.
Ο Yellen ξεκίνησε
αυτή τη συνήθεια το 1985, όταν προσλήφθηκε στην εταιρεία από τον αδερφό της συζύγου
του, καθώς οι υπόλοιποι υπάλληλοι δεν είδαν με καλό μάτι την «προνομιακή» πρόσληψή
του. Με τον τρόπο αυτό, θα ενθάρρυνε τους εργαζομένους να περάσουν από το
γραφείο του, έχοντας παραλάβει την κάρτα, για να πουν ευχαριστώ. Το κόλπο έπιασε,
με το προσωπικό να πιάνει κουβέντα με τον Yellen, τον πάγο να σπάει και τον ίδιο να κερδίζει το σεβασμό τους.
Όπως επισημαίνει ο Yellen, έχει παρατηρήσει ότι η
εργασιακή κουλτούρα μέσα στην επιχείρηση έχει βελτιωθεί αισθητά προς το
καλύτερο, ενώ δεν παραλείπει να πει ότι δεν θα πρέπει να εστιάζουμε στα κέρδη
και στους στόχους, αλλά στο σημαντικότερο κεφάλαιο μιας εταιρείας, τους ανθρώπους
της, χάρη στους οποίους μια εταιρεία θα ευημερήσει.