Εχετε αναρωτηθεί πόσο κοστίζει
ένα κομμάτι πίτσα στην πιτσαρία της Disney στην Disneyland; Το πιο φθηνό κάνει 7,49 δολάρια,
περίπου 6,7 ευρώ!!!
Η τιμή μπορεί να φαίνεται εξωφρενικά
υψηλή, ωστόσο έχει λογική βάση, καθότι ενσωματώνει μερικές από τις βασικές
αρχές τιμολόγησης, τις οποίες αναμφίβολα η Disney έχει μελετήσει πολύ καλά.
Πρώτα από όλα, όταν η είσοδος για
να μπεις στο πάρκο φθάνει τα 100 με 120 δολάρια τη μέρα, τα 7,5 δολάρια
φαντάζουν πολύ λίγα (end-benefit effect). Επίσης, η επίσκεψη
στη Disneyland είναι μία εμπειρία ζωής, γεγονός που σε κάνει να βάλεις το
χέρι βαθιά στην τσέπη, ιδιαίτερα όταν υπάρχουν και μικρά παιδιά.
Σαν να μην
έφθανε αυτό, ο ενθουσιασμένος και συνάμα καταπονημένος επισκέπτης όταν φθάνει στην είσοδο της πιτσαρίας δεν θα έχει το
κουράγιο, το χρόνο ή τη διάθεση να αναζητήσει, εκτός πάρκου, μία πιο φθηνή
εναλλακτική (substitute awareness effect).
Τέλος, επιλέγοντας να ''διανθίσει'' τις τιμές με εννιάρια, π.χ. 7,99, υποσυνείδητα δημιουργεί την εικόνα προσφοράς-ευκαιρίας - ο καταναλωτής προσέχει το πρώτο νούμερο, εν προκειμένω το "επτά'' (psycological pricing).