Στην πιο υπερκαταναλωτική χώρα
στον κόσμο, όπως είναι η Αμερική, αναμένεται την επίσημη ημέρα των επιστροφών, όπως
έχει οριστεί η δεύτερη μέρα της χρονιάς, να επιστραφούν 1,9 εκατ. πακέτα(!!!),
σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η UPS.
Το νούμερο αυτό είναι κατά 26%
πιο αυξημένο από πέρυσι, κάτι που αποδίδεται στην έκρηξη των ηλεκτρονικών
πωλήσεων (οι online αγορές ήταν φέτος αυξημένες κατά 19%, έναντι μόλις 3%
αύξησης στις συμβατικές αγορές). Οι χρήστες πλέον επιστρέφουν πιο εύκολα δώρα
που είχαν αγοράσει ηλεκτρονικά παρά για αγορές που έκαναν στα εμπορικά κέντρα –
στην Αμερική, να σημειωθεί ότι, είναι σύνηθες οι γονιοί να κάνουν διαφορετικά
δώρα στα παιδιά τους.
Οι επιστροφές αυτές, που γίνονται
μέσω εταιρειών ταχυμεταφορών όπως η UPS, αναμένεται να κοστίσουν στις λιανεμπορικές εταιρείες
εκατομμύρια δολάρια σε χαμένες πωλήσεις.
Τα περισσότερα καταστήματα, σε
μια προσπάθεια να παρακινήσουν τους χρήστες να καταναλώσουν, έχουν εγκαινιάσει
εδώ και χρόνια μια ευέλικτη πολιτική επιστροφών (την οποία συχνά «εκμεταλλεύονται»
οι καταναλωτές), κάτι που ωστόσο πλήττει την κερδοφορία τους, καθώς συχνά επιβαρύνονται
και με τα μεταφορικά έξοδα επιστροφής.
Τα πακέτα που επιστρέφονται
ηλεκτρονικά κοστίζουν τα διπλάσια (6 δολάρια κατά μέσο όρο) από αυτά που
επιστρέφονται στα καταστήματα από τους ίδιους τους καταναλωτές. Υπολογίζεται
ότι το 2018 οι επιστροφές κόστισαν στην επιχειρήσεις 369 εκατ. δολάρια σε
χαμένες πωλήσεις.