The law of garbage truck (ο νόμος του απορριμματοφόρου) είναι ένα βιβλίο που προέκυψε από μία προσωπική εμπειρία του David Pollay, πριν 25 περίπου χρόνια. Ας δούμε πώς περιγράφει αυτή την ιστορία:
Μία μέρα επιβιβάστηκα σε ένα ταξί με κατεύθυνση προς το αεροδρόμιο της Νέας Υόρκης. Ολα πήγαιναν μια χαρά μέχρι τη στιγμή που ξαφνικά πετάχτηκε μπροστά μας, από ένα χώρο πάρκινγκ, ένα μαύρο αυτοκίνητο.
Ο οδηγός του ταξί ''πλακώθηκε'' στα φρένα, σε μια προσπάθεια να αποφύγει τη σύγκρουση, με το ταξί να γλιστράει στο δρόμο και να περνάει δίπλα σε απόσταση αναπνοής από το άλλο όχημα. Προς μεγάλη μας έκπληξη, ο οδηγός του άλλου οχήματος γύρισε το κεφάλι του προς εμάς και άρχισε, με έντονο ύφος, να μας λέει διάφορα ''γαλλικά''.
Τότε, ο οδηγός του ταξί χαμογέλασε και χαιρέτησε τον άλλον οδηγό. Ηταν απίστευτα φιλικός και ήρεμος.
Με απορημένο ύφος τον ρώτησα πώς μπορεί να είναι τόσο ψύχραιμος με έναν άνθρωπο που παραλίγο να προκαλέσει ατύχημα και να μας στείλει στο νοσοκομείο.
Με απορημένο ύφος τον ρώτησα πώς μπορεί να είναι τόσο ψύχραιμος με έναν άνθρωπο που παραλίγο να προκαλέσει ατύχημα και να μας στείλει στο νοσοκομείο.
Η απάντηση που μου έδωσε με δίδαξε αυτό που σήμερα αποκαλώ "The law of garbage truck". Μου εξήγησε πως οι περισσότεροι άνθρωποι λειτουργούν ως απορριμματοφόρα. Κυκλοφορούν από εδώ και από εκεί γεμάτοι με σκουπίδια, γεμάτοι με θυμό, γεμάτοι με απογοήτευση, γεμάτοι με οργή.
Καθώς τα σκουπίδια συσσωρεύονται, οι άνθρωποι αυτοί έχουν την ανάγκη να τα εναποθέσουν κάπου και συχνά επιχειρούν να τα πετάξουν πάνω σου. Μην το παίρνεις προσωπικά. Απλώς χαμογέλασε, χαιρέτισε τους και συνέχισε το δρόμο σου. Μην πάρεις τα σκουπίδια τους, τα οποία θα τα μεταφέρεις και θα τα βγάλεις στην οικογένεια, στους συναδέλφους, στους φίλους ή ακόμα και σε τρίτους που συνάντησες τυχαία.
Πάντα να θυμάσαι ότι οι καλοί άνθρωποι δεν αφήνουν τα σκουπίδια να κυριεύσουν τη ζωή τους. Η ζωή είναι πολύ μικρή για να ξυπνάς το πρωί έχοντας όλα αυτά στο κεφάλι σου. Αγάπα τους ανθρώπους που σου συμπεριφέρονται σωστά και συγχώρεσε αυτούς που δεν το κάνουν.
Αυτή η ιστορία που μας διηγήθηκε ο David Pollay αναμφίβολα είναι χρήσιμη και για όλους όσοι έρχονται σε επαφή με πελάτες, ιδιαίτερα όταν απέναντί τους έχουν έναν ''δύσκολο'' πελάτη (που μπορεί να είχε μια άσχημη μέρα), ο οποίος παρεκτρέπεται και μιλάει άσχημα (ενίοτε γράφει μία άκρως επικριτική κριτική), εκτοξεύοντας απειλές ή κάνοντας προσωπική επίθεση, προσπαθώντας έτσι να αδειάσει τα σκουπίδια του...