Τέλη
δεκαετίας του ’20: Σε αμερικάνικο ραδιοφωνικό σταθμό μεταδίδεται η σειρά Painted Dreams, μια καθημερινή σειρά κοινωνικού
περιεχομένου. Μόλις έχει γεννηθεί ένας όρος, που κρατάει μέχρι τις μέρες μας: η
σαπουνόπερα (soap
operas – σύντμηση των όρων soap και opera, ειρωνικός όρος που χρησιμοποίησαν οι
Αμερικανοί δημοσιογράφοι, λόγω του μελοδραματικού χαρακτήρα των σήριαλ).
Τα
χρόνια εκείνα το ραδιόφωνο, ελλείψει τηλεόρασης, που θα έκανε την εμφάνισή της τη
δεκαετία του ’50 (οπότε και οι σαπουνόπερες θα άλλαζαν «γήπεδο»), ήταν το πιο
δημοφιλές μέσο ψυχαγωγίας για τα αμερικάνικα και όχι μόνο, νοικοκυριά.
Τότε
οι αμερικάνικοι ραδιοφωνικοί σταθμοί μετέδιδαν καθημερινά, τις πρωινές ώρες
κυρίως, αισθηματικά σήριαλ. Το φανατικό κοινό των σήριαλ αυτών ήταν οι νοικοκυρές,
που εκείνη την ώρα ήταν σπίτι επιφορτιζόμενες με τις δουλειές του νοικοκυριού.
Αυτό
το γνώριζαν αρκετά καλά τόσο οι ραδιοφωνικοί σταθμοί, που αναζητούσαν τρόπους
ώστε να αυξήσουν τα κέρδη τους, όσο και οι εταιρείες απορρυπαντικών και
σαπουνιών, με κύριους εκφραστές την Colgate-Palmolive και την Procter &
Gamble, οι οποίες, αναζητώντας τρόπους για να περάσουν το μήνυμά τους σε ένα απόλυτα
στοχευμένο κοινό, έσπευσαν στα διαλείμματα των σειρών αυτών να διαφημίσουν τα
προϊόντα τους.
Σύντομα,
οι εν λόγω εταιρείες είδαν τις πωλήσεις τους να απογειώνονται, οπότε έγιναν και
οι κύριοι χορηγοί όλων των ραδιοφωνικών σειρών.