Περίπου το 80% του γαλαζόπτερου
τόνου, ενός είδους που κινδυνεύει με εξαφάνιση και ο οποίος απαντάται στη
Μεσόγειο, καταναλώνεται στην Ιαπωνία. Παρόλα αυτά, η ιαπωνική κυβέρνηση δεν
σκοπεύει να θέσει φραγμούς στην κατανάλωση του εν λόγω «πολύτιμου» ψαριού.
Ο λόγος είναι πολύ απλός και στηρίζεται
σε μια βασική αρχή της οικονομικής θεωρίας: το νόμο προσφοράς και ζήτησης. Με
πολύ απλά λόγια, όσο μειώνεται η προσφερόμενη ποσότητα ενός αγαθού, του τόνου
εν προκειμένω, τόσο θα αυξάνεται σε δυσθεώρητα ύψη η τιμή του.
Πίσω από όλο αυτό το «παιχνίδι»
με τον τόνο βρίσκεται η Mitsubishi, ένας πολυσχιδής κολοσσός, γνωστός για τα
αυτοκίνητα και τα ηλεκτρονικά του. Η κραταιά ιαπωνική εταιρεία εικάζεται ότι
κατέχει το 40% της παγκόσμιας αγοράς του γαλαζόπτερου τόνου, καθώς εισάγει
τεράστιες ποσότητες κάθε χρόνο, που καταλήγουν σε μια ογκώδη κατάψυξη.
Αυτό το απόθεμα θα το βγάλει στην
αγορά όταν ο τόνος πιάσει νέα χαμηλά (σήμερα υπεραλιεύεται τέσσερις φορές
παραπάνω από όσο χρειάζεται προκειμένου να μην εξαφανιστεί).