Υπάρχει
ένα ξενοδοχείο στην Ολλανδία, το Hans Brinker Budget Hotel, το οποίο
αυτοσαρκάζεται διατεινόμενο ότι είναι το χειρότερο ξενοδοχείο στον κόσμο…
Ναι,
καλά διαβάσατε. Όταν όλα σχεδόν τα καταλύματα διαφημίζουν τις παροχές τους, το συγκεκριμένο ξενοδοχείο στο Άμστερνταμ κάνει ακριβώς το αντίθετο, καθώς δεν διστάζει
να διαφημιστεί ως ένα επιεικώς απαράδεκτο ξενοδοχείο. Το δε σλόγκαν του είναι:
«Δεν μπορεί να γίνει χειρότερο, αλλά θα βάλουμε τα δυνατά μας για να τα
καταφέρουμε».
Οι
ιδιοκτήτες του, μάλιστα, το χαρακτηρίζουν ως ένα ξενοδοχείο «φιλικό προς το
περιβάλλον, για τους λάθος όμως λόγους», καθώς είναι αρκετά οικονομικό όσον
αφορά την κατανάλωση ενέργειας. Χαρακτηριστικά, δεν υπάρχει ασανσέρ, με το
διαφημιστικό να τονίζει: «Με το φιλικό προς το περιβάλλον "ασανσέρ"
που διαθέτουμε να είστε βέβαιοι ότι η μόνη ενέργεια που θα καταναλωθεί είναι η
δική σας για να ανεβείτε τη σκάλα». Φυσικά, για τον ίδιο λόγο, δεν προβλέπεται
τηλεόραση, τηλέφωνο, κλιματιστικό, mini-bar, ζεστό νερό, αλλά ούτε και πετσέτες
(οι ιδιοκτήτες προτρέπουν τους επισκέπτες να χρησιμοποιούν τις κουρτίνες για να
στεγνώσουν…).
Στο
ίδιο μήκος κύματος κινείται και το μπαρ, όπου δεν πάει «ούτε μια σταγόνα
χαμένη», με τον μπάρμαν να μαζεύει με μια πετσέτα ό,τι έχει στάξει στον πάγκο
και στη συνέχεια την στύβει σε ένα ποτήρι.
Η
επονομαζόμενη «σουίτα» του ξενοδοχείου, που διαθέτει 127 (σχετικά βρώμικα) δωμάτια,
αποτελείται από στρατιωτικές κουκέτες τοποθετημένες η μια δίπλα στην άλλη,
ικανή να φιλοξενήσει μέχρι 7 άτομα.
To Hans Brinker Budget Hotel, που χρεώνει περίπου 22
ευρώ τη βραδιά, απευθύνεται κυρίως σε φοιτητές και όσους ταξιδεύουν με σακίδιο
στην πλάτη, οι οποίοι φαίνεται, αν κρίνουμε από την σχετικά ικανοποιητική
πληρότητα, να εκτιμούν την ειλικρινή διάθεση των ιδιοκτητών, οι οποίοι τους προειδοποιούν,
όπως αναφέρεται ξεκάθαρα στην ιστοσελίδα, εξ αρχής για το τι θα αντιμετωπίσουν
και για τις ποικίλες ασθένειες που μπορεί να κολλήσουν.
Αυτό
φαίνεται να είναι και το μυστικό της επιτυχίας του Hans Brinker Budget Hotel,
καθώς μέσω μιας έξυπνης διαφημιστικής καμπάνιας ρίχνει απελπιστικά χαμηλά τον
πήχη των προσδοκιών (πρακτική που αποκαλείται ως αντίστροφη ψυχολογία – reverse psychology), με αποτέλεσμα οι
επισκέπτες -που το προτιμούν για να ικανοποιήσουν την περιέργειά τους, να
ζήσουν μια τολμηρή εμπειρία, αλλά και να περηφανευτούν ότι επισκέφτηκαν το
χειρότερο ξενοδοχείο του κόσμου- να αναμένουν τα χειρότερα.