Η
σειρά κρασιών από την Αυστραλία με την επωνυμία «19 Crimes» δεν είναι ένα ακόμη κρασί της
σειράς. Είναι η αποθέωση του μάρκετινγκ και του branding, αν και έχει
καταρρίψει όλες σχεδόν τις βασικές αρχές του μάρκετινγκ.
H εν λόγω επωνυμία διαπρέπει στην δύσκολη αμερικάνικη, ιδιαίτερα στις τάξεις των millennials ανδρών, και όχι μόνο, αγορά, όπου οι πωλήσεις αυστραλιανών ποτών είχε κατακρημνιστεί - μάλιστα, από το 2017, όταν εισήχθη στην αμερικάνικη αγορά, έχουν διατεθεί ένα εκατομμύριο φιάλες.
H εν λόγω επωνυμία διαπρέπει στην δύσκολη αμερικάνικη, ιδιαίτερα στις τάξεις των millennials ανδρών, και όχι μόνο, αγορά, όπου οι πωλήσεις αυστραλιανών ποτών είχε κατακρημνιστεί - μάλιστα, από το 2017, όταν εισήχθη στην αμερικάνικη αγορά, έχουν διατεθεί ένα εκατομμύριο φιάλες.
Τι
το ιδιαίτερο έχει αυτό το κρασί, πέρα από το φαινομενικά άσχετο και
αντιεμπορικό όνομα; Οι ετικέτες των επτά κρασιών της εταιρείας φέρουν
απεικονίσεις βρετανών εξόριστων καταδικασμένων να ζήσουν στην Αυστραλία από τα
τέλη του 18ου αιώνα.
Κάθε
ένας από αυτούς είχε κριθεί ένοχος για κάποιο από τα 19 εγκλήματα της εποχής
εκείνης (π.χ. διγαμία, κλοπή αλληλογραφίας). Αν επιζούσε του εξαντλητικού
ταξιδιού, τότε θα ξανάρχιζε τη ζωή του από την αρχή.
Κάθε
μπουκάλι διηγείται, ελέω επαυξημένης πραγματικότητας, μια μοναδική ιστορία, με
τον κατάδικο σε ρόλο αφηγητή να περιγράφει ο ίδιος τα εγκλήματα του, αλλά και
τη ζωή του στην εξορία. Η ιστορία ζωντανεύει μπροστά στον χρήστη, ο οποίος το
μόνο πράγμα που έχει να κάνει είναι να κατεβάσει τη σχετική εφαρμογή και να τοποθετήσει το κινητό δίπλα στην ετικέτα.
Η
τεχνολογία και το storytelling,
λοιπόν, στην υπηρεσία του μάρκετινγκ του κρασιού. Μέχρι σήμερα μπορούσε
κάποιος, χάρη στην τεχνολογία, να
προσωποποιήσει την ετικέτα του μπουκαλιού που θα παραγγείλει ως δώρο. Πλέον, το
κρασί «ζωντανεύει» και γίνεται ακόμα πιο διαδραστικό…