Είναι από τα περιστατικά που μόνο
στο εξωτερικό θα μπορούσαν να συμβούν. Δεν θα μπορούσα να φανταστώ ότι υπάρχει
Ελληνας CEO (διευθύνων σύμβουλος) ο οποίος θα αντιδρούσε όπως ο
συνάδελφός του στην αεροπορική εταιρεία Qantas.
Η ιστορία έχει ως εξής:
Ένα 10χρονο αγόρι από την
Αυστραλία, o Alex Jacquot, θέλει να δημιουργήσει τη δική του αεροπορική
εταιρεία (!), αλλά χρειάζεται ορισμένες πολύτιμες συμβουλές από έναν ειδικό. Απευθύνεται, λοιπόν, στον CEO της Qantas, Alan Joyce, γράφοντας του το ακόλουθο γράμμα:
«Σας παρακαλώ να με πάρετε στα
σοβαρά. Είμαι ο ιδρυτής της Oceania Express». Ο μικρός συνεχίζει διαβεβαιώνοντας
τον επικεφαλής της Qantas ότι έχει ήδη ξεκινήσει την προεργασία (τύπο
αεροπλάνων που θα χρειαστεί, αριθμούς πτήσεων, φαγητό κ.λπ.) και ότι έχει
προχωρήσει σε προσλήψεις στελεχών, όπως τον επικεφαλής του χρηματοοικονομικού τμήματος,
της συντήρησης κ.ά.
Παραδέχεται, ωστόσο, πως
αντιμετωπίζει πρόβλημα σχετικά με το πώς να προχωρήσει, ενώ επίσης εκφράζει τον
προβληματισμό του για την επιλογή αεροσκαφών για την πτήση από Σύδνεϋ/Μελβούρνη
προς Λονδίνο, όσον αφορά το θέμα του ύπνου των επιβατών σε μια 25ωρη πτήση.
Και κλείνει λέγοντας: «Βρίσκομαι
σε περίοδο σχολικών διακοπών και έχω πολύ χρόνο για να το δουλέψω. Αλλά δεν
ξέρω τι να κάνω. Μήπως έχετε κάποια ιδέα για το τι μπορώ να κάνω; Καθώς είδα
ότι είστε ο διευθυντής της εταιρείας Qantas, σκέφτηκα να σας ρωτήσω».
Το γράμμα του 10χρονου τράβηξε
την προσοχή του CEO της Qantas,
ο οποίος, αφού ευχαρίστησε τον μικρό που ήρθε σε επαφή μαζί του, παραδέχθηκε
ότι «είχε ακούσει ορισμένες φήμες για την παρουσία ενός εν δυνάμει ανταγωνιστή»,
ενώ επίσης δέχτηκε να τον συναντήσει από κοντά. Ανέφερε ότι κανονικά δεν συνηθίζει
να δίνει συμβουλές σε ανταγωνιστές, αλλά πως θα έκανε μία εξαίρεση, καθότι ως
νεαρός και ο ίδιος είχε μεγάλη περιέργεια για τα αεροπλάνα και όλα τα συναφή.
Κατόπιν του παρέθεσε ορισμένες συμβουλές.
Μιλώντας σε ραδιοφωνικό σταθμό, ο
Alex ομολόγησε πως ήταν
πολύ ενθουσιασμένος όταν έλαβε απάντηση στο γράμμα του. Δήλωσε, επίσης, πως
αποδέχθηκε την πρόσκληση του CEO να επισκεφθεί το «αρχηγείο» της Qantas.
Όπως αντιλαμβάνεστε, το γράμμα
του μικρού έγινε viral.
Η Qantas έκανε σχετική ανάρτηση στο Twitter αποσπώντας
19.000 κοινοποιήσεις και 78.000 likes.
Όλες οι μεγάλες εφημερίδες του πλανήτη αναφέρθηκαν στο περιστατικό και
εκθείασαν το γεγονός ότι ένας CEO κραταιής επιχείρησης αφιέρωσε χρόνο για να απαντήσει στις απορίες
ενός 10χρονου.
Στην Ελλάδα το αντίστοιχο γράμμα ενός
10χρονου θα είχε καταλήξει στην ανακύκλωση. Κανένας διευθύνων σύμβουλος εταιρείας δεν θα έχανε χρόνο για να ασχοληθεί με το γράμμα ενός "ονειροπαρμένου'' παιδιού. Στο εξωτερικό, ωστόσο, οι σοβαρές
εταιρείες γνωρίζουν πώς να «δημιουργήσουν» νέα και να τραβήξουν τα φώτα της δημοσιότητας…