Πώς η τεχνολογία έχει ''διαταράξει'' τα πέντε στάδια ενός ταξιδιού...


Τα παλιά τα χρόνια, η ανάγκη για να πάμε διακοπές μπορούσε να ενεργοποιηθεί από μία καρτ ποστάλ που έπεσε στα χέρια μας, ένα άρθρο ή διαφήμιση στην εφημερίδα-περιοδικό ή έναν φίλο που μόλις γύρισε από τις διακοπές.
Κατόπιν, επιστρατεύαμε το περιοδικό «Διακοπές», ενώ ρωτούσαμε γνωστούς και συγγενείς για να συλλέξουμε πληροφορίες. Αναπόφευκτα καταλήγαμε στο τουριστικό γραφείο, που λειτουργούσε ως καθοδηγητής γνώμης, για να κάνουμε κράτηση.
Απαραίτητο αξεσουάρ των διακοπών ήταν η φωτογραφική μηχανή και φυσικά οι καρτ ποστάλ που στέλναμε σε φίλους ή κρατούσαμε εμείς οι ίδιοι για να μας ενθυμίσουν τις διακοπές.

Σήμερα, η τεχνολογία έχει επιφέρει κοσμογονικές αλλαγές. Η ανάγκη μπορεί να ενεργοποιηθεί από μία εντυπωσιακή φωτογραφία στο Instagram, μία ανάρτηση στο Facebook, ένα βίντεο στο YouTube, ακόμα και από το σχόλιο ενός ''φίλου''.
Αμέσως μετά «αναλαμβάνουν δράση» το TripAdvisor, η Booking και όλες αυτές οι ιστοσελίδες που φιλοξενούν κριτικές. Φυσικά, η κράτηση γίνεται, σχεδόν πάντα, ηλεκτρονικά, είτε απευθείας από την εταιρική ιστοσελίδα είτε μέσω των ηλεκτρονικών μεσαζόντων. 
Κατά τη διάρκεια των διακοπών, το smart phone (με κάμερα υψηλής ευκρίνειας) αποτελεί προέκταση του χεριού μας. Αναρτήσεις, φωτογραφίες και σύντομα βίντεο ανεβαίνουν για να κοινοποιήσουμε την παρουσία μας στον προορισμό, ενίοτε για να κάνουμε τους άλλους να ζηλέψουν, και φυσικά να αποσπάσουμε πολλά likes. Μετά το πέρας του ταξιδιού, φροντίζουμε να επιβραβεύσουμε ή να τιμωρήσουμε επιχειρήσεις ανεβάζοντας reviews.

Νεότερη Παλαιότερη
Protopapadakis-biblia