Το Super Bowl, ο τελικός του αμερικάνικου ράγκμπι, δεν
είναι μόνο η κορυφαία γιορτή του
αμερικάνικου αθλητισμού σε συλλογικό επίπεδο, αλλά και η αποθέωση του μάρκετινγκ. Ας δούμε κάποια
ενδιαφέροντα στατιστικά που το επιβεβαιώνουν αυτό:
Ø Δημιουργούνται
διαφημιστικά σποτάκια από 10 εταιρείες-κολοσσούς αποκλειστικά γι’ αυτό το event. Κάθε διαφημιστικό μήνυμα διαρκεί 30
δευτερόλεπτα και κοστίζει πέντε εκατομμύρια δολάρια (χωρίς να υπολογιστεί το
κόστος παραγωγής).
Ø Το
κόστος του διαφημιστικού χρόνου έχει αυξηθεί 76% την τελευταία δεκαετία (το
1967 ήταν μόλις 36.000 δολάρια).
Ø Το
παιχνίδι το βλέπουν 115 εκατ. Αμερικανοί, το ένα τρίτο του πληθυσμού της χώρας.
Οι διαφημιζόμενοι πληρώνουν περίπου 3 σεντ για κάθε έναν τηλεθεατή.
Ø Το
79% των Αμερικανών παραγγέλνει φαγητό και αναψυκτικά βλέποντας το παιχνίδι.
Ø Ένας
στους τέσσερις τηλεθεατές θεωρούν ότι οι διαφημίσεις είναι το πιο σημαντικό
στοιχείο του τελικού.
Ø Κατά
τη διάρκεια του κυριακάτικου παιχνιδιού, ο μέσος Αμερικανός ξοδεύει συνολικά 82
δολάρια για φαγητό και ποτά.
ØΤα
περισσότερα χρήματα, περίπου 123 δολάρια, δαπανά η ηλικιακή κατηγορία 35-44.
Ø Καταναλώνονται
1,25 δις. φτερά κοτόπουλου (χωρίς κόκκαλο), 12,5 εκατ. πίτσες και 25 εκατ. κιλά
τσιπς.
Ø Την
επομένη του παιχνιδιού, 1,5 εκατ. Αμερικανοί δεν πάνε στη δουλειά τους.