Ενώ δεν
έχει στεγνώσει το μελάνι για τις παρατυπίες της Volkswagen σχετικά
με τους κινητήρες πετρελαίου, ήρθε πριν λίγο καιρό δημοσίευμα των New York
Times το οποίο ανέφερε ότι «λόμπυ γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών»
χρησιμοποιούσε πιθήκους προκειμένου να διαπιστώσει τις επιπτώσεις των
καυσαερίων των κινητήρων πετρελαίου.
Σύμφωνα
με την εφημερίδα, το σκάνδαλο χρονολογείται από το 2014, όταν 10 πίθηκοι, στα
πλαίσια μιας μελέτης της EUGT (ίδρυμα
για τη μελέτη των επιπτώσεων που μπορεί να έχει ο κλάδος των μεταφορών στο
περιβάλλον) εκτέθηκαν για τέσσερις ώρες σε χώρους με καυσαέρια από ένα VW
Beetle.
Στόχος
του πειράματος ήταν να αποδείξει πως η επιβάρυνση από τα καυσαέρια έχει
περιοριστεί χάρη στη χρήση σύγχρονων μεθόδων καθαρισμού τους.
Η
EUGT, που έκλεισε το 2017, φέρεται πώς λάμβανε χρηματοδότηση από τους ομίλους
Volkswagen, Daimler, BMW και Bosch, ενώ οι έρευνες έγιναν στην Αμερική.
Μολονότι οι Daimler, BMW και
Bosch αρνήθηκαν
τις κατηγορίες, η VW υποσχέθηκε πώς θα λάβει σοβαρά τις καταγγελίες. Αργότερα
παραδέχθηκε την ενοχή της και υποσχέθηκε πώς δεν θα χρησιμοποιήσει ξανά
πειραματόζωα στο μέλλον.
Οι
10 πίθηκοι, που μεταφέρθηκαν ειδικά γι’ αυτό το σκοπό από την Κίνα και κόστισαν
περίπου 3.500 δολάρια έκαστος, φημολογείται ότι αφού εξετάστηκαν, επέστρεψαν
στο φυσικό τους περιβάλλον (έκτοτε αγνοείται η τύχη τους). Φήμες πάντως λένε
ότι χρησιμοποιήθηκαν και σε άλλα πειράματα, αυτή τη φορά μιας καπνοβιομηχανίας.