Προσφέροντας ανταγωνιστικούς
ναύλους και με το ενεργειακό κόστος να παραμένει ο άγνωστος x, οι αεροπορικές
εταιρείες αναζητούν (ευφάνταστους) τρόπους προκειμένου να περιορίσουν το λειτουργικό κόστος, ενίοτε δίνοντας έμφαση στη λεπτομέρεια.
Η Delta Airlines, για παράδειγμα, γνωρίζει ότι
μια ασήμαντη αύξηση της τιμής των φιστικιών, μόλις κατά 1%, θα την επιβάρυνε με
610.000 δολάρια ετησίως, καθώς διανέμει στο επιβατικό κοινό 61 εκατομμύρια
μικρά σακουλάκια με ξηρούς καρπούς και ισάριθμα πρέτσελ.
Η ίδια εταιρεία προχώρησε πριν
από μερικά χρόνια στη «συρρίκνωση» της μπριζόλας κατά 28 μόλις γραμμάρια, εξοικονομώντας 250.000 δολάρια ετησίως. Υπολόγισε, επίσης, ότι αφαιρώντας μια
φράουλα από κάθε σαλάτα που σερβίρεται στην πρώτη θέση στις εσωτερικές πτήσεις
θα εξοικονομήσει 210.000 δολάρια ετησίως. Ποσά διόλου ευκαταφρόνητα, πόσω
μάλλον όταν αυτή η μείωση της ποσότητας δεν γίνεται αντιληπτή από τους πελάτες.
Πριν από 30 και πλέον χρόνια, η
American Airlines διαπίστωσε ότι θα μπορούσε να εξοικονομήσει 40.000 δολάρια
ετησίως, αν αφαιρούσε μία ελιά από κάθε σαλάτα που σέρβιρε στην πρώτη θέση.
Ο τότε
διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, όντας σφιχτοχέρης, έκρινε ότι αφαιρώντας μια
ελιά από κάθε δίσκο όχι μόνο η εταιρεία θα εξοικονομούσε αρκετά χρήματα, αλλά,
το κυριότερο, δε θα γινόταν αντιληπτό από τους επιβάτες. Υπολογίζεται ότι την
εποχή εκείνη, η American Airlines εκτελούσε 3.400 πτήσεις την ημέρα, ήτοι
1.240.000 πτήσεις ετησίως.