Stealth Marketing. Οταν οι εταιρείες επιστρατεύουν ερασιτέχνες ηθοποιούς...


Πριν από χρόνια η Blackberry προσέλαβε ερασιτέχνες ηθοποιούς για να συχνάζουν σε μπαρ και να φλερτάρουν με άγνωστους άντρες, προκειμένου να προωθήσει τα μοντέλα της στο κοινό. Οι γυναίκες αυτές θα ζητούσαν από τους άντρες να γράψουν το τηλέφωνό τους στο Blackberry που είχαν πάντα μαζί τους, υποσχόμενες ότι θα τους τηλεφωνήσουν για να βγουν ραντεβού (αν και δεν το έκαναν ποτέ), ώστε να δείξουν πόσο cool ήταν.

Η εν λόγω (αμφιλεγόμενη) πρακτική έχει και όνομα: Stealth Marketing ή αλλιώς το μάρκετινγκ που είναι κρυφό (και ευφάνταστο), κάτι δηλαδή που συμβαίνει χωρίς να το αντιληφθεί το κοινό. 

Το Stealth Marketing δεν έχει ως στόχο την άμεση πώληση, αλλά να τραβήξει την προσοχή και να διεγείρει το ενδιαφέρον (να δημιουργήσει θόρυβο - buzz) για ένα νέο συνήθως προϊόν με καινοτόμα χαρακτηριστικά. 

Είναι ένας σχετικά οικονομικός τρόπος προώθησης που μπορεί, υπό προϋποθέσεις, να αποβεί ιδιαίτερα αποτελεσματικός, αν και οι επικριτές του μιλούν για κατάφωρη παραπλάνηση του κοινού.

Κάτι ανάλογο έπραξε η Sony Ericsson το 2002 για να προωθήσει το κινητό τηλέφωνο Τ681, που έφερε και φωτογραφική μηχανή. Προσέλαβε 60 ηθοποιούς οι οποίοι, ευρισκόμενοι κοντά σε δημοφιλή σημεία στη Νέα Υόρκη, ζητούσαν από περαστικούς να τους τραβήξουν φωτογραφία και στη συνέχεια εξυμνούσαν το κινητό για τις άρτιες φωτογραφίες που τραβούσε.

Νεότερη Παλαιότερη
Protopapadakis-biblia