Γιατί σχεδόν όλα τα πρώτα αυτοκίνητα ήταν μαύρα;


Σχεδόν όλα τα αυτοκίνητα που κυκλοφορούσαν στις αρχές του 20ού αιώνα ήταν μαύρα. Αυτό οφειλόταν αποκλειστικά σε έναν μεγάλο άνδρα που όρισε σε μεγάλο βαθμό τις αρχές της αυτοκίνησης, τον Χένρι Φορντ, ο οποίος κατασκεύασε το Model T, το πρώτο αυτοκίνητο σε γραµµή συνεχούς παραγωγής (η ιδέα προήλθε ύστερα από την επίσκεψη ενός υπαλλήλου του σε σφαγείο, όπου το άτυχο ζώο είχε τοποθετηθεί πάνω σε κινούμενη ταινία) αυξάνοντας έτσι την παραγωγικότητα και µειώνοντας δραστικά το κόστος.

Είναι χαρακτηριστικό ότι στις αρχές της δεκαετίας του 1920, τα µισά αυτοκίνητα που κυκλοφορούσαν παγκοσµίως ήταν Model T. Και όλα μαύρα! Ο λόγος ήταν ότι το μαύρο χρώμα στέγνωνε πιο γρήγορα, είχε μεγαλύτερη διάρκεια ζωής και ήταν πιο φθηνό. Χάρη σε όλες αυτές τις καινοτομίες, ο Φορντ κατάφερε να κατασκευάσει ένα αυτοκίνητο σε 90 μόλις λεπτά και με κόστος παραγωγής τα 260 δολάρια.

Ωστόσο, η εμμονή του ανθρώπου που εκδημοκράτισε το αυτοκίνητο με το μαύρο χρώμα κόντεψε να καταστρέψει το οικοδόμημά του. Όταν μάλιστα πληροφορήθηκε ότι ο μεγάλος του αντίπαλος, η Chevrolet, θα έβγαζε αυτοκίνητα και σε άλλα χρώματα, αυτός, αδυνατώντας να πιάσει το σφυγμό της αγοράς, λέγεται ότι είπε το αμίμητο, «οι πελάτες μπορούν να επιλέξουν όποιο χρώμα θέλουν, αρκεί να είναι μαύρο». Όταν, στα μέσα της δεκαετίας του ’20, προσανατολίστηκε στην παραγωγή αυτοκινήτων και σε άλλα χρώματα, ήταν πια αργά, καθώς η Chevrolet είχε πάρει κεφάλι…

Νεότερη Παλαιότερη
Protopapadakis-biblia