Πονοκέφαλο
έχει προκαλέσει στην ιταλική βιομηχανία σοκολάτας, Ferrero, που παρασκευάζει την Nutella, ένα brand name που
έχει καθιερωθεί στα ράφια (και στη συνείδηση των καταναλωτών) για πέντε σχεδόν
δεκαετίες, η απόφαση της Barilla
να εισέλθει στο χώρο της.
Πριν
λοιπόν από λίγες μέρες, η ιταλική εταιρεία, που φημίζεται για τα ζυμαρικά (στη
χαρακτηριστική μπλε συσκευασία) τις σάλτσες και τα μπισκότα της, ανακοίνωσε την
πρόθεσή της να διεισδύσει στο χώρο της σοκολάτας, αμφισβητώντας έτσι την
πρωτοκαθεδρία της Ferrero,
της οποίας η Nutella
ελέγχει το 54% της παγκόσμιας αγοράς σοκολάτας (με πωλήσεις που φθάνουν τα δύο
δισ. ευρώ ετησίως) - στη δεύτερη θέση βρίσκεται μία εταιρεία τούρκικων
συμφερόντων με μερίδιο αγοράς μόλις 2%.

Η
Ferrero μάλιστα είχε εγκαινιάσει καμπάνια το 2016 για να υπεραμυνθεί της χρήσης
φοινικέλαιου, λέγοντας ότι είναι επικίνδυνο μόνο όταν παρασκευαστεί σε
θερμοκρασίες άνω των 200 βαθμών Κελσίου, κάτι που η ίδια δεσμεύεται πως δεν
κάνει.
Αναμφίβολα,
αυτή η εξέλιξη αναμένεται με πολύ ενδιαφέρον, καθώς η οικογενειακή επιχείρηση Barilla θα πρέπει να κλέψει
μερίδιο από έναν παίκτη που ουσιαστικά παίζει μπάλα μόνος του, τόσο εντός
Ιταλίας όσο και εκτός (όπου τα πράγματα θα είναι σαφώς πιο δύσκολα για την
ίδια, όπου ο ανταγωνιστής της έχει ισχυρό πλεονέκτημα λόγω ονόματος).
Η
κίνηση αυτή, που αναμφίβολα θα κοστίσει στην Barilla εκατομμύρια ευρώ σε μια
προσπάθεια να αποκτηθεί η πολυπόθητη θέση στα σούπερ μάρκετ, ίσως είναι και μια
απάντηση στη Ferrero, η οποία, αν και αρνήθηκε να σχολιάσει, φημολογείται ότι
θα κυκλοφορήσει ένα νέο μπισκότο με σοκολάτα Nutella, το οποίο όπως φαίνεται θα
ανταγωνιστεί το αντίστοιχο μπισκότο της Barilla, Baiocchi.