Mission Impossible, Modern Family, The Office, Sex
and the City, You've Got Mail είναι μερικές μόνο από τις ταινίες
και σειρές που έχουν κάτι κοινό μεταξύ τους: σε όλες εμφανίζονται κινητά
τηλέφωνα ή λαπ-τοπ της Apple…
Όπως παραδέχθηκε και η ίδια η εταιρεία,
ένα από τα μυστικά της επιτυχίας της είναι η δωρεάν τοποθέτηση προϊόντων της σε
δημοφιλείς σειρές και ταινίες (βγήκε μάλιστα πρωταθλήτρια στο product placement για
το 2012). Μάλιστα, ήδη από τα τέλη της δεκαετίας του ’90, η Apple είχε προμηθευτεί στίκερς για να
αναπροσαρμόσει το λογότυπό της πάνω στα λαπ-τοπ, ώστε αυτό να μην φαίνεται
ανάποδα στην κάμερα, όταν ανοίγει.
Είναι χαρακτηριστικό ότι σε ένα
επεισόδιο του Modern
Family ο πρωταγωνιστής προσπαθεί να
αγοράσει ως δώρο γενεθλίων το iPad,
όλα αυτά δύο μέρες πριν το επίσημο λανσάρισμά του. Δεν θα ήταν υπερβολή να
πούμε ότι το εν λόγω επεισόδιο λειτούργησε ως ένα 30λεπτο διαφημιστικό της Apple, χωρίς μάλιστα να πληρώσει ούτε ένα δολάριο!!! Το
ίδιο ίσχυσε και στην ταινία You’ve Got Mail, όπου τα προϊόντα της αμερικάνικης
εταιρείας εμφανίστηκαν για 3:58 λεπτά. Μόνο το 2011, τα προϊόντα της
εμφανίστηκαν σε 890 τηλεοπτικές σειρές…
Υπολογίστηκε ότι σε δύο μόνο
δημοφιλείς ταινίες (Transformers
και Rise
of the Planet of Apes), η εταιρεία εξασφάλισε προβολή που
ισοδυναμούσε με διαφήμιση αξίας 7.000 δολαρίων (αμιγώς από τον κινηματογράφο,
χωρίς να υπολογιστεί η προβολή των ταινιών στην τηλεόραση ή, μέσω downloads, στον υπολογιστή).
Πώς όμως καταφέρνει η Apple να
προβάλλεται μέσα από ταινίες χωρίς να βάζει το χέρι στην τσέπη; Εδώ και χρόνια,
ένας υπάλληλος της Apple
εργάζεται στενά με τη βιομηχανία του
Χόλιγουντ, προκειμένου τα gadget
της εταιρείας να χρησιμοποιούνται σε
κινηματογραφικές ταινίες και σειρές.
Ως αντάλλαγμα, η εταιρεία μοιράζει στους συντελεστές της κάθε ταινίας υπολογιστές, λαπ-τοπ ή κινητά. Ενίοτε, πάλι, όπως στην περίπτωση του Mission Impossible, η Apple προβάλει μέσα από τις διαφημίσεις της και την επίμαχη ταινία.