10 Πανάκριβες Κατασκευές που Ερημώνουν (Μέρος Τέταρτο-τελευταίο)

 Νησί Ηashima, Ιαπωνία

Το Νησί Hashima, ή αλλιώς «Νησί Φάντασμα», υπήρξε μια από τις πιο πυκνοκατοικημένες περιοχές στον κόσμο, αλλά έκτοτε κανένας δεν έχει κατοικήσει εκεί από τα μέσα της δεκαετίας του 1970. Το νησί φημιζόταν για τα κερδοφόρα υποθαλάσσια ανθρακωρυχεία ορυχεία της Mitsubishi, τα οποία όμως έκλεισαν το 1974, αναγκάζοντας τους κατοίκους του να το εγκαταλείψουν.

Στο νησί, που βρίσκεται κοντά στο Ναγκασάκι, χτίστηκαν από τις αρχές του 20ού αιώνα, σχολεία, νοσοκομεία, κινηματογράφοι. Οι κάτοικοί του ήταν εργάτες των ορυχείων που ζούσαν σε πολυώροφα κτίρια μαζί με τις οικογένειες τους. Στη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου λειτούργησε ως στρατόπεδο συγκέντρωσης, οπότε Κορεάτες και Κινέζοι αιχμάλωτοι μεταφέρθηκαν και υποχρεώθηκαν σε καταναγκαστική εργασία προς όφελος της Mitsubishi.

Τη δεκαετία του ’50, ο πληθυσμός του νησιού, που μετά βίας έφθανε το ένα τετραγωνικό χιλιόμετρο, έφθασε στους 5.259 κατοίκους, όντας ένα από τα πιο πυκνοκατοικημένα μέρη του κόσμου. Το 1974 έφυγαν και οι τελευταίοι κάτοικοι, καθώς η παραγωγή άνθρακα στην Ιαπωνία μειώθηκε και πολλά ορυχεία της χώρας έκλεισαν.

Το έρημο πλέον νησί, που μέχρι το 2002 άνηκε στην οικογένεια Mitsubishi, αποτέλεσε το σκηνικό για πολλές ταινίες, καθώς τα έπιπλα, τα παιχνίδια των παιδιών και αντικείμενα καθημερινής χρήσης βρίσκονται ακόμα στα σπίτια και θυμίζουν το παρελθόν του.

Πάρκο Wonderland,  Πεκίνο

Προοριζόταν να γίνει το αντίπαλο δέος της Disneyland στο Παρίσι, ωστόσο η κατασκευή του δεν ολοκληρώθηκε ποτέ. Ο λόγος για την Wonderland, ένα πάρκο ψυχαγωγίας, που θα ήταν το μεγαλύτερο στην Ασία, λίγα χιλιόμετρα μακριά από το Πεκίνο.

Το μεγαλεπήβολο «πάρκο των παραμυθιών», όπως θα το αποκαλούσαν, θα κάλυπτε περίπου 500 στρέμματα γης και αποσκοπούσε να προσελκύσει εκατομμύρια επισκέπτες και να αποφέρει κέρδη πολλών εκατομμυρίων δολαρίων ετησίως.

Παρ’ όλα αυτά, το πάρκο δεν θα άνοιγε ποτέ τις πόρτες του. Η γραφειοκρατία, ο χαρακτηρισμός της περιοχής ως δασική και τα οικονομικά προβλήματα που παρουσιάστηκαν, έβαλαν πρόωρα, το 1998, ταφόπλακα στα όποια σχέδια.

Τα κτίρια εγκαταλείφθηκαν, ενώ το μεγάλο κάστρο, που θα αποτελούσε το στολίδι του πάρκου, υπέστη φθορές και ζημιές, λόγω της έλλειψης συντήρησης, με αποτέλεσμα, το 2008, όταν έγινε μια ακόμη προσπάθεια να ξαναρχίσουν τα έργα, να μην έχουν πάλι αίσιο τέλος. Το 2013, το μεγαλύτερο μέρος του πάρκου, εκτός από το κάστρο, κατεδαφίστηκε και μαζί του έσβησαν όλες οι ελπίδες για τη δημιουργία του.

Διεθνές Αεροδρόμιο  Ελληνικού, Ελλάδα

Πρόκειται, σύμφωνα πάντα με τον Business Insider, για την ακριβότερη κατασκευή στον κόσμο, που ρημάζει και για χρόνια έχει αφεθεί στη μοίρα του.

Υπήρξε για χρόνια (οι εργασίες κατασκευής του ξεκίνησαν το 1938, αλλά διακόπηκαν με την την έναρξη του Πολέμου), μέχρι το 2001, το κύριο αεροδρόμιο της Ελλάδας και εξυπηρετούσε πάνω από 12 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως.

Η μετεγκατάστασή του στο Ελ. Βενιζέλος, σήμανε και την εγκατάλειψή του, μολονότι αποτελούσε έναν τεράστιο χώρο-φιλέτο. Πολλά σχέδια, όλα αυτά τα χρόνια, και προτάσεις για την αξιοποίησή του έπεσαν στο κενό καθώς σκόνταψαν στη γραφειοκρατία και στα συμφέροντα.

Αναμένεται, πάντως, μετά από αλλεπάλληλες καθυστερήσεις, να μπουν μπουλντόζες, για λογαριασμό της Lamda Development, μέσα στο 2019. Οι παρεμβάσεις θα περιλαμβάνουν κατοικήσιμες περιοχές, χώρους πρασίνου, ξενοδοχεία, καζίνο, εμπορικά κέντρα, θεματικά πάρκα, μουσεία, αθλητικές εγκαταστάσεις και άλλα.

Αν όντως κάποια στιγμή ολοκληρωθεί το νέο μητροπολιτικό πάρκο, θα είναι μεγαλύτερο ακόμη και από το Hyde Park του Λονδίνου. Υπολογίζεται ότι σε πλήρη λειτουργία θα δημιουργήσει 70.000 θέσεις εργασίας, θα αποφέρει έσοδα που θα φθάνουν το 2% του ΑΕΠ και θα προσελκύσει ένα εκατομμύριο τουρίστες το χρόνο.



Νεότερη Παλαιότερη
Protopapadakis-biblia