Ο χυμός πορτοκαλιού καθιερώθηκε
ως γευστικό ρόφημα (και υποκατάστατο του καφέ) για ένα υγιεινό πρωινό χάρη σε
μια ευφάνταστη διαφημιστική καμπάνια.
Γυρίζουμε το χρόνο πίσω, στα 1916,
όταν η Καλιφόρνια, παραδοσιακή παραγωγός πορτοκαλιών, βρέθηκε με ένα τεράστιο
περίσσευμα πορτοκαλιών. Το απόθεμα αυτό θα κατέληγε στη χωματερή, αν δεν
βρισκόταν ένας τρόπος να αυξηθεί η κατανάλωσή του.

Για λογαριασμό λοιπόν της
εταιρείας πορτοκαλιών Sunkist,
μια διαφημιστική εταιρεία με επικεφαλής
τον πολυμήχανο διαφημιστή Albert Lasker, έβγαλε στον αέρα μια εθνική διαφήμιση
με σλόγκαν «Drink an Orange»
(πιείτε ένα πορτοκάλι). Η καμπάνια ήταν τόσο επιτυχημένη, που σε σύντομο
χρονικό διάστημα οι πωλήσεις χυμού πορτοκαλιού υποσκέλισαν αυτές των φρούτων.
«Ρωτήσαμε 3.000 γιατρούς για τα
οφέλη του χυμού πορτοκαλιού για τα μωρά. Όλοι μίλησαν με τα καλύτερα λόγια», έγραφε
μια διαφήμιση της Sunkist, που πλέον είχε και την υποστήριξη της επιστημονικής
κοινότητας (αν και έχει αποδειχθεί ότι η τακτική κατανάλωση χυμού πορτοκαλιού
μπορεί –ελέω ζάχαρης- να συνδέεται με την παχυσαρκία).

Χάρη σε όλες αυτές τις ενέργειες,
ο συσκευασμένος χυμός πορτοκαλιού θα ήταν κάθε πρωί στο τραπέζι της αμερικάνικης
οικογένειας, που είχε πλέον πειστεί ότι η υγεία του εξαρτιόταν σε μεγάλο βαθμό
από την κατανάλωση ενός ποτηριού χυμού πορτοκαλιού κάθε πρωί…