Τα
τελευταία χρόνια, οι επιχειρήσεις έχουν συμπεριλάβει στην φαρέτρα τους την
πρακτική του storytelling
και δη του online storytelling.
Πρόκειται για τη δημιουργία ιστοριών μέσα από τις οποίες με έμμεσο κυρίως τρόπο,
προωθούνται προϊόντα και υπηρεσίες. Έρευνες εξάλλου καταδεικνύουν ότι οι
άνθρωποι θυμούνται περισσότερες πληροφορίες όταν μπροστά τους ξετυλίγεται μία
ιστορία παρά όταν τους παρουσιάζεται απλώς μία λίστα με δεδομένα.
Σήμερα το διαδίκτυο, ιδιαίτερα τα μέσα κοινωνικής
δικτύωσης, αποτελεί πεδίον δόξης λαμπρόν για την αφήγηση ιστοριών, που στόχο
έχουν να κεντρίσουν το ενδιαφέρον των χρηστών και να τους κάνουν να ταυτιστούν
με το προϊόν ή την επιχείρηση.
Οι επιχειρήσεις γνωρίζουν ότι οι καταναλωτές είναι πιο δεκτικοί σε καλοδιατυπωμένες ιστορίες και όχι σε διαφημιστικά μηνύματα ή αιτήματα του τύπου «κάντε κράτηση τώρα». Αυτό λοιπόν που χρειάζεστε είναι μία ιστορία που να αγγίζει στο συναίσθημα και να μπορεί να αναδείξει με διακριτικό τρόπο τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του προϊόντος σας. Αν δεν έχετε κάποια ιστορία έτοιμη (π.χ. πλούσια ιστορία του καταλύματος, ένα ξεχωριστό περιστατικό με επισκέπτη, ιστορία ενός τοπικού θρύλου), θα πρέπει να την επινοήσετε.
Πολλοί προορισμοί επιστρατεύουν ντόπιους για να διηγηθούν μια ιστορία για την πόλη τους ή τη γειτονιά τους. Χαρακτηριστικά, η Φιλαδέλφεια των ΗΠΑ ανέθεσε το λογαριασμό της στο Instagram σε ντόπιους, δραστήριους Intagrammers, σε μια προσπάθεια να αναδείξει 14 δημοφιλείς γειτονιές μέσα από τα μάτια των ντόπιων.
Η χρήση εικόνων ή και βίντεο για την αφήγηση ιστοριών συνήθως είναι δίχως αμφιβολία πιο ισχυρή από ένα απλό κείμενο. Κατά το παρελθόν, διάφορες αεροπορικές εταιρείες έχουν εντάξει το storytelling στις διαφημιστικές τους καμπάνιες ανεβάζοντας ολιγόλεπτα βίντεο. Η Marriott πήγε ένα βήμα παραπέρα δημιουργώντας μία ταινία μικρού μήκους, The Two Bellmen, που αφηγείται την ιστορία δύο υπαλλήλων του ξενοδοχείου, που ανταγωνίζονται για τον τίτλο του «Υπάλληλου του Μήνα», οι οποίοι προσπαθούν να αποτρέψουν μία ληστεία στις εγκαταστάσεις του ξενοδοχείου.
Ένα, επίσης, πολύτιμο εργαλείο για την
αφήγηση ιστοριών μέσα από εικόνες ή βίντεο είναι το εργαλείο Instagram Stories, που παρέχει τη
δυνατότητα χρησιμοποίησης φωτογραφιών και video για τη δημιουργία μιας ιστορίας (story), η οποία έχει ωστόσο περιορισμένη
διάρκεια ζωής, μόλις 24 ώρες. Μέσα από την εφαρμογή ο ενδιαφερόμενος μπορεί να
επεξεργαστεί φωτογραφίες και video
και να προσθέσει γραφικά (π.χ. εικονίδια, σλόγκαν) ή να συντάξει κείμενο.
Πηγή: E-Tourism (εκδ. ΙΩΝ)