Ομολογώ ότι επισκεπτόμενος το site της Ελληνικής Ζυθοποιίας Αταλάντης
(ΕΖΑ) έμεινα έκπληκτος καθώς δεν είχα δει ποτέ κάτι ανάλογο. Η ελληνική
ζυθοποιία, σε μια πρωτοφανή για τα ελληνικά δεδομένα κίνηση, λάνσαρε μια άκρως
επιθετική διαφημιστική εκστρατεία (η ανάρτηση έμεινε στον αέρα για δύο μέρες) όπου
έβαλλε εναντίον των δύο μεγάλων πολυεθνικών παικτών του κλάδου, της ολλανδικής Heineken
και της δανέζικης Carlsberg, που ελέγχουν την αγορά με μερίδιο που φθάνει το
80%.

Τεκμηριώνοντας τα περί αθέμιτων πρακτικών, η ΕΖΑ δεν
παραλείπει να κάνει αναφορά στο πρόστιμο που επιβλήθηκε στην Αθηναϊκή
Ζυθοποιία, θυγατρική της Heineken,
για κατάχρηση της δεσπόζουσας θέσης της, καθώς και στη δικαστική διαμάχη που
είχε με την Ολυμπιακή Ζυθοποιία, θυγατρική της Carlsberg, την οποία κέρδισε πρόσφατα (Φεβρουάριο
του 2018).

Ιδιαίτερη αναφορά κάνει και για το θέμα της
ελληνικότητας επισείοντας την προσοχή των καταναλωτών σε μπίρες που «φαίνονται
ελληνικές, αλλά δεν είναι», κατονομάζοντας τις Άλφα, Amstel και Μύθος. Συγκεκριμένα, σημείωνε ότι «ελληνικό
προϊόν είναι αυτό που παράγεται στην Ελλάδα από ελληνικής ιδιοκτησίας
επιχειρήσεις, τα κέρδη των οποίων διανέμονται στην Ελλάδα» και έκλεινε
προτρέποντας το καταναλωτικό κοινό να επιλέξει τις μπίρες ΕΖΑ, που ξεχωρίζουν
για την ποιότητά τους.
Η εν λόγω καμπάνια, μάλιστα, περιελάμβανε και βίντεο
στα οποία οι πρωταγωνιστές έκπληκτοι ανακαλύπτουν ότι τα σήματα μπίρας που
θεωρούσαν ως ελληνικά, στην πραγματικότητα ανήκουν σε ξένους πολυεθνικούς
ομίλους.
Η κίνηση της ΕΖΑ προκάλεσε ιδιαίτερη αίσθηση στην
αγορά, καθώς θεωρείται ιδιαίτερα επιθετική επικοινωνιακά (η συγκριτική διαφήμιση,
ως γνωστόν, απαγορεύεται στη χώρα μας), χρησιμοποιώντας συγκεκριμένες επωνυμίες
ανταγωνιστών της. Όπως αναμενόταν, οι δύο μεγάλοι παίκτες του κλάδου,
αντέδρασαν και απείλησαν να κινηθούν νομικά εναντίον της ΕΖΑ, η οποία
αναγκάστηκε να αποσύρει την καμπάνια.
Ωστόσο, ο ακήρυχτος πόλεμος στην αγορά της
μπίρας καλά κρατεί…