Πώς η Κάλας και άλλοι ''τρελοί'' έσωσαν την Apple από την χρεοκοπία...

Μπορεί μία μόνο διαφημιστική καμπάνια να σώσει μία εταιρεία από βέβαιη πτώχευση; Ναι, είναι η απάντηση.
Αν ανατρέξουμε πίσω στο 1997, θα βρούμε την Apple στα πρόθυρα της πτώχευσης. Τότε ο Στιβ Τζομπς, που είχε επιστρέψει ως μεσσίας στην επιχείρηση που κάποτε είχε ιδρύσει, ανέθεσε σε μία διαφημιστική εταιρεία την αναζήτηση μιας πρωτοποριακής καμπάνιας, που θα έσωζε την εμβληματική εταιρεία από τη χρεοκοπία.
Τι το ξεχωριστό είχε η εν λόγω καμπάνια; Δεν έδειχνε ούτε έναν υπολογιστή. Κοινώς δεν πρόβαλλε κανένα προϊόν της Apple, πρόβαλλε μόνο αξίες. Η διαφημιστική εταιρεία είχε την ιδέα του ευρηματικού σλόγκαν και της διασύνδεσης του brand με προσωπικότητες που άφησαν το ιστορικό τους αποτύπωμα στον 20 αιώνα, σκεπτόμενοι διαφορετικά.
Έδειχνε όλες τις ιδιοφυΐες του κόσμου, από τον Μπομπ Ντίλαν και τη Μαρία Κάλας ως τον Μαχάτμα Γκάντι και τον Μοχάμεντ Αλι, και μιλούσε για όραμα και δημιουργικότητα. Οι περισσότεροι ήταν προσωπικοί ήρωες του Τζομπς. Δημιουργικοί άνθρωποι που ρίσκαραν, αψήφησαν την αποτυχία και στοιχημάτισαν την καριέρα τους ενεργώντας διαφορετικά
Τα δύο ασπρόμαυρα μονόλεπτα τηλεοπτικά σποτ http://www.youtube.com/watch?v=GEPhLqwKo6g επενδύονταν με αφήγηση του ηθοποιού Ρίτσαρντ Ντρέιφους («διότι οι άνθρωποι που είναι αρκετά τρελοί να νομίζουν ότι μπορούν να αλλάξουν τον κόσμο είναι εκείνοι που το κάνουν») και έκλεινε με τη μαύρη κάρτα με το διάσημο, πια, σλόγκαν Think Different (σκέψου διαφορετικά). Το μότο ήταν εμπνευσμένο από το μότο της IBM «Think».
Η απήχηση της διαφημιστικής καμπάνιας, που διατηρήθηκε μέχρι το 2002, ήταν εντυπωσιακή. Όχι μόνο κέρδισε το βραβείο Emmy ως η καλύτερη τηλεοπτική διαφήμιση, αλλά βοήθησε την Apple, ένα μόλις χρόνο μετά, να επιστρέψει στην κερδοφορία.


Νεότερη Παλαιότερη
Protopapadakis-biblia