Η
εποχή που τα όρια μεταξύ των καταστημάτων σούπερ μάρκετ, ρούχων,
ζαχαροπλαστείων και ειδών σπιτιού ήταν ευδιάκριτα, έχει περάσει ανεπιστρεπτί.
Πλέον ο καταναλωτής μπορεί να αγοράσει ακόμη και έτοιμο φαγητό, αλλά και να
"ντύσει" το σπίτι του με έπιπλα, κουρτίνες, πετσέτες, σκεύη, κ.α. με
μια μόνο επίσκεψή του στο σούπερ μάρκετ.
Η
απόσταση μεταξύ των ειδών σούπερ μάρκετ και των ειδών για το σπίτι (έπιπλα,
οικιακά είδη, μικροσυσκευές και λευκά είδη) απέχει το πολύ έναν όροφο. Το
φαινόμενο σίγουρα δεν είναι σημερινό. Σήμερα όμως λόγω της εξόντωσης, ελέω
κρίσης, των μεμονωμένων – παραδοσιακών καταστημάτων ειδών σπιτιού από τη μία
και της πίεσης που δέχεται συνολικά η κατανάλωση από την άλλη, έχει ανοίξει την
όρεξη στις αλυσίδες σούπερ μάρκετ και δη αυτές που διαθέτουν και hypermarkets, δηλαδή καταστήματα
άνω των 2.500 τ.μ., να στραφούν σε αυτή την αγορά.

Ήδη οκτώ καταστήματά της διαθέτουν την πλήρη συλλογή επίπλων εσωτερικού χώρου, οικιακών ειδών και λευκών ειδών. Την ίδια στιγμή 32 καταστήματά της διαθέτουν μεγάλο μέρος της συλλογής, επίπλων εσωτερικού χώρου, οικιακών ειδών και λευκών ειδών, ενώ προϊόντα της συλλογής διατίθενται και σε άλλα επιλεγμένα καταστήματά της σε όλη την Ελλάδα.
Το ακανθώδες ερώτημα είναι αν οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ, εν προκειμένω η Σκλαβενίτης, ανταγωνίζονται τα καταστήματα επίπλων εσωτερικού χώρου, οικιακών ειδών και λευκών ειδών, όπως π.χ. η IKEA η οποία διαθέτει στην Ελλάδα πέντε καταστήματα, πέντε σημεία παραγγελιοληψίας (Pick up & Order Points) προϊόντων της καθώς και ηλεκτρονικό κατάστημα. Αναμφίβολα οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ δεν θα μπορούσαν να αποτελέσουν έναν άμεσο ανταγωνιστή για το επιτυχημένο και καθιερωμένο μοντέλο των IKEA, ωστόσο θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν ως έμμεσοι. Συχνά, ωστόσο, ο έμμεσος ανταγωνιστής είναι και ο πιο επικίνδυνος…
Πηγή:
προσαρμογή σε άρθρο του www.capital.gr