Στις 13 Αυγούστου 1959 στη σουηδική πόλη
Kristianstad βγήκε από τις πύλες του εργοστασίου το πρώτο αυτοκίνητο στον κόσμο
με ζώνες ασφαλείας τριών σημείων, ένα Volvo PV544.
Η Volvo ήταν η πρώτη
αυτοκινητοβιομηχανία που εφοδίασε τα αυτοκίνητά της με ζώνες ασφαλείας τριών
σημείων ως στάνταρ εξοπλισμό. Η εφεύρεση κατοχυρώθηκε ως «ανοικτή πατέντα» ώστε
να χρησιμοποιηθεί ελεύθερα από κάθε ενδιαφερόμενο. Η Volvo καθιέρωσε αυτό
το σύστημα σαν στάνταρ, τόσο στα εμπρός όσο και στα πίσω καθίσματα, ήδη από το
1967.
Η ζώνη τριών σημείων εφευρέθηκε από τον
μηχανικό Nils Bohlin, ο οποίος αναζητούσε έναν τρόπο ώστε να περιορίσει τους τραυματισμούς-θανάτους
σε περίπτωση τροχαίων ατυχημάτων. Μέχρι τότε κυκλοφορούσαν στην Ευρώπη μοντέλα
που χρησιμοποιούσαν ζώνες δύο σημείων, αν και ήταν ελάχιστα πρακτικά και
αποτελεσματικά σε υψηλές ταχύτητες.
Ο Bohlin, λόγω της πρότερης εμπειρίας
του ως αεροναυπηγός της Saab, γνώριζε ότι θα μπορούσε να εξελίξει τη ζώνη.
Στρώθηκε λοιπόν στη δουλειά για να δημιουργήσει κάτι που να απορροφά τους
κραδασμούς από τη λεκάνη και το στήθος του ανθρώπου και ταυτοχρόνως να είναι
τόσο εύκολο στη χρήση που ακόμα κι ένα παιδί να το προσαρμόζει πάνω του με
ευκολία.
Η λύση του ήταν μεγαλοφυής: συνδύασε την
παλιά ζώνη των ποδιών (ζώνη λεκάνης δύο σημείων) με μια διαγώνια κατά μήκος του
στέρνου, ασφαλίζοντας το συνεχόμενο λουρί μέσα στο κάθισμα. Η ζώνη των τριών
σημείων του Bohlin ήταν εξαιρετικά αποτελεσματική, καθώς ο χρήστης είχε
τουλάχιστον 50% λιγότερες πιθανότητες να τραυματιστεί σοβαρά κατά τη διάρκεια
ατυχήματος. Μέσα σε πέντε χρόνια, η ζώνη τριών σημείων είχε εμφανιστεί σε πολλά μοντέλα
και στις δύο πλευρές του Ατλαντικού.