Υπάρχει
μία ελληνική επιχείρηση, με παρουσία σε 23 χώρες, η οποία παράγει ημερολόγια,
ευρετήρια κ.λπ. Εχει μάλιστα κατοχυρώσει διεθνή πατέντα βασισμένη σε μια νέα
μέθοδο που προσδίδει ανθεκτικότητα και ελαστικότητα στη βιβλιοδεσία προϊόντων
σημειώσεων, τετραδίων, ημερολoγίων και βιβλίων όλων των τύπων (το έντυπο μπορεί
να ανοίξει έως 360ο χωρίς να πάθει την παραμικρή ζημιά).
Προφανώς
οι περισσότεροι αγνοείτε την ύπαρξή της, σωστά; Πρόκειται για την The Writing Fields, που δραστηριοποιείται
στο χώρο της βιβλιοθεσίας από το 1960.
Δυστυχώς,
όπως αντιλαμβάνεστε, στη χώρα μας η εν λόγω εταιρεία είναι άγνωστη στο ευρύ
κοινό, το οποίο, όταν έχει ανάγκη να αγοράσει κάτι σχετικό, προσανατολίζεται
στην αγορά, πιο ακριβών, εισαγόμενων προϊόντων.
Η
εταιρεία αυτή λοιπόν τράβηξε την προσοχή μου πριν λίγους μήνες, όταν ένας πολύ
καλός φίλος μου έδειξε ένα πολύ ποιοτικό ημερολόγιο. «Είναι ελληνικό. Το
ξέρεις;», με ρωτάει. Οντας έκπληκτος που διαπίστωσα ότι υπάρχει ελληνική
εταιρεία με ποιοτικά προϊόντα στον εν λόγω χώρο και με μία παγκόσμια πατέντα, σκέφτηκα να γράψω κάτι γι’
αυτήν για να αναδείξω την ιστορία της.
Επικοινώνησα,
λοιπόν, μαζί με τον υπεύθυνο πωλήσεων, που με παρέπεμψε στην υπεύθυνη
μάρκετινγκ, και προσφέρθηκα αφιλοκερδώς να γράψω κάτι και να το ανεβάσω στο
blog του αλλά και στην ιστοσελίδα www.epixeiro.gr στην οποία αρθρογραφούσα τότε.
Προς
μεγάλη απογοήτευση, δεν θα αργήσω να αντιληφθώ ότι η εταιρεία αυτή χωλαίνει
στο ψηφιακό και όχι μόνο μάρκετινγκ και τις δημόσιες σχέσεις. Με μία αδιάφορη
και άνευρη ιστοσελίδα, κατασκευασμένη από το 2013, με ειδική ενότητα για τον
Τύπο (με τέσσερα άρθρα, πάλι, από το 2013), και με ελάχιστες αναφορές στο
διαδίκτυο σχετικά με την ιστορία και τα προϊόντα της – τι κρίμα, αλήθεια, μία
ελληνική εταιρεία με ποιοτικά προϊόντα στην Ελλάδα της κρίσης να έχει τόσο
περιορισμένη παρουσία στο διαδίκτυο και να μην έχει αξιοποιήσει τα εργαλεία των
δημοσίων σχέσεων.
Με τις
πληροφορίες που μου παρείχε η υπεύθυνη του μάρκετινγκ έγραψα μία «εύπεπτη» ιστορία
που ξεκινούσε από το χθες και έφθανε μέχρι το σήμερα, την οποία παρέδωσα για να την ελέγξει.
Εχουν
περάσει οκτώ μήνες από τότε και απάντηση δεν πήρα. Ούτε καν να μου πουν ότι δεν
τους άρεσε ή ότι επιθυμούσαν να κάνουν κάποιες αλλαγές. Μάλιστα η εν λόγω κυρία
μου έστειλε τότε και χριστουγεννιάτικη κάρτα. Όταν την ρώτησα αν της άρεσε το
κείμενο που της έστειλα, πάλι δεν μου απάντησε…
Συμπέρασμα…
Δεν
αρκεί να έχεις ένα ποιοτικό προϊόν. Πρέπει και να μπορείς να το στηρίξεις. Οι
δημόσιες σχέσεις –ιδιαίτερα όταν είσαι μία μικρομεσαία επιχείρηση- είναι ένας τρόπος,
σχετικά ανέξοδος (π.χ. τι κόστος έχει για μία εταιρεία να δώσει ένα καλογραμμένο
άρθρο σε κάποιον blogger ή ειδησεογραφικό site;), για να το κάνεις (στη γλώσσα του μάρκετινγκ και των δημοσίων σχέσεων λέγεται "πολύτιμο περιεχόμενο", κάτι που προφανώς ορισμένοι δεν το γνωρίζουν...). Αν δεν το κάνεις, νομοτελειακά θα παραμείνεις για
πάντα μικρομεσαία…