Τον τελευταίο καιρό πολλά
εστιατόρια και μπαρ στην Αμερική έχουν επιδοθεί σε ένα ιδιότυπο branding τοποθετώντας το λογότυπό τους στο κέντρο του πιάτου ή του ποτηριού.
Φαίνεται ότι οι εποχές όπου το εταιρικό λογότυπο εμφανιζόταν μόνο στα σπιρτόκουτα
ή στις πετσέτες έχει περάσει ανεπιστρεπτί.
Ο χώρος της εστίασης
ανακαλύπτει σιγά σιγά ένα πολύτιμο εργαλείο του μάρκετινγκ σε μια προσπάθεια να
ξεχωρίσει από τον ανταγωνισμό και να αποτυπωθεί καλύτερα το όνομα στη
συνείδηση του καταναλωτικού κοινού. Αν τώρα αναρωτιέστε πώς θα επιτευχθεί αυτό,
η απάντηση είναι απλή: Instagram.
Είναι κοινώς αποδεκτό
ότι η δύναμη της φωτογραφίας είναι ανεκτίμητη. Ιδιαίτερα για τις επισιτιστικές
επιχειρήσεις η φωτογραφία ενός άρτια επιμελημένου πιάτου ή γλυκού μπορεί να
πυροδοτήσει το ενδιαφέρον για φαγητό. Δεν είναι τυχαίο ότι αλυσίδες εστιατορίων
στις ΗΠΑ έχουν ξεκινήσει να σχεδιάζουν την εμφάνιση των γευμάτων τους με σκοπό
να φαίνονται πιο ελκυστικά στο Instagram (instafood). Συν τοις άλλοις, οι ίδιοι
οι χρήστες διαδίδουν το προϊόν καθώς το φωτογραφίζουν και το ανεβάζουν στο
αγαπημένο τους κοινωνικό δίκτυο. Γιατί λοιπόν ένα εστιατόριο ή ένα μπαρ να μην
αδράξουν αυτή την ευκαιρία για δωρεάν προβολή;
Το
διάσημο κοινωνικό μέσο έχει διπλασιάσει τους χρήστες του μέσα σε δυο χρόνια
συνεισφέροντας πλέον σημαντικά στα έσοδα του Facebook. Πρόσθεσε πάνω από 100
εκατομμύρια χρήστες μέσα σε τέσσερις μόνο μήνες, έχοντας πλέον φθάσει τα 700
εκατομμύρια μηνιαίους ενεργούς χρήστες. Το
Instagram συνεισφέρει πλέον σημαντικά στα έσοδα του Facebook,
καθώς, αναμένεται να παρουσιάσει τζίρο 3,2 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2017.
Ως
εκ τούτου, δεν αποτελεί έκπληξη ότι το ιαπωνικό Ε.Α.Κ. Ramen στη Νέα Υόρκη, πάνω στα
φύκια που διακοσμούν το μπολ με τη σούπα ράμεν έχει τυπώσει το όνομά του με μία
τεχνολογία πατενταρισμένη στην Ιαπωνία. Μέσα σε λίγες μόλις εβδομάδες, ο
λογαριασμός του στο Instagram κέρδισε
3.000 ακόλουθους.
Στο κοκτέιλ Old Fashioned ένα μεγάλο κομμάτι πάγου έχει
χαραγμένο το όνομα του μπαρ, ενώ στο Whiskey Sour το όνομα Dante είναι γραμμένο
με Angostura bitters. Το δε Megu της Νέας Υόρκης σερβίρει τόνο katsu με το όνομα του
εστιατορίου «καμμένο» με καυτή σιδερένια σφραγίδα πάνω στην πρώτη φέτα του
πιάτου.