4+1 πράγματα που δεν ξέραμε για τον «βάτραχο» της Citroen

Το Citroen DS, ή αλλιώς ο «βάτραχος» λόγω του ιδιαίτερου σχήματός του, παρουσιάστηκε το 1955, είκοσι χρόνια μετά το θάνατο του ιδρυτή Αντρέ Σιτροέν, και αποθεώθηκε από την Τύπο που μίλησε για ένα αυτοκίνητο «20 χρόνια μπροστά από την εποχή του».
Ας δούμε κάποιες χρήσιμες πληροφορίες σχετικά με αυτό το εμβληματικό αυτοκίνητο, που αναμφίβολα ξυπνά αναμνήσεις στους παλαιότερους:

1.Μέσα στα πρώτα 15 λεπτά της παρουσίασής του είχαν ήδη δοθεί 743 παραγγελίες. Μέχρι το τέλος της ημέρας οι παραγγελίες είχαν φθάσει τις 12.000.

2.Ηταν το πρώτο αυτοκίνητο στον κόσμο με δισκόφρενα και υδροπνευματική ανάρτηση μεταβαλλόμενου ύψους, χάρη στην οποία μεταβαλλόταν η απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος.

3.Ηταν το πρώτο αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής με προβολείς που έστριβαν ανάλογα με τη φορά του τιμονιού. Το δε σχήμα του αυτοκινήτου παρέπεμπε σε διαστημόπλοιο, με τα οπίσθια φλας να τοποθετούνται ψηλά, τουλάχιστον στις πρώτες εκδόσεις, για να… προστατεύονται από τις συγκρούσεις.

4.Οταν ο «βάτραχος» βρισκόταν στη μέγιστη απόσταση από το έδαφος, μπορούσε να κινηθεί με ευκολία και με τρεις τροχούς. Αυτή η καινοτομία έσωσε τον Ντε Γκολ όταν δέχθηκε επίθεση το 1962, με αποτέλεσμα οι σφαίρες των κακοποιών να σφηνωθούν στο λάστιχο του ενός τροχού. Παρ’ όλα αυτά, το αυτοκίνητο του πρωθυπουργού διέφυγε των εκτελεστών του κινούμενο με τρεις ρόδες.

4+1.Το Citroen DS έμεινε στην παραγωγή είκοσι ολόκληρα χρόνια με τις πωλήσεις του να φθάνουν τα 1.330.755 αυτοκίνητα, αρκετά για να ανεγερθούν εργοστάσια σε διάφορα σημεία του κόσμου. 
Νεότερη Παλαιότερη
Protopapadakis-biblia