Travelgems.
Η ανάδειξη των κρυφών μυστικών ενός προορισμού
Την
ανάγκη να ταξιδεύσουμε σε έναν προορισμό και να τον γνωρίσουμε εκ των έσω, να
μάθουμε δηλαδή τα καλά κρυμμένα μυστικά, τα «διαμάντια» της κάθε περιοχής, όπως
ακριβώς τα γνωρίζουν οι ντόπιοι, έρχεται να καλύψει μία πολλά υποσχόμενη
καινοτόμα εφαρμογή, η Travelgems.
Αυτήν
ακριβώς την ανάγκη, να μην χάνεται πολύτιμος χρόνος στην αναζήτηση πληροφοριών,
είχαν βιώσει οι δύο ιδρύτριες της Travelgems, η Νίκη Σμυρνή, στέλεχος
μάρκετινγκ, και η προγραμματίστρια αδερφή της Ευγενία Σμυρνή, όταν πήραν την
απόφαση στην Ελλάδα της κρίσης και των μνημονίων να δημιουργήσουν μία startup
που λειτουργεί ως virtual concierge (ειδήμων) προσφέροντας υπηρεσίες
απαραίτητες για κάθε ταξιδιώτη.
Τι
ακριβώς είναι η Travelgems
Η
πλατφόρμα της Travelgems παρέχει τρεις βασικές υπηρεσίες, που βασίζονται στις
εξατομικευμένες ανάγκες του κάθε ταξιδιώτη, o οποίος καλείται να απαντήσει σε
ένα σύντομο ερωτηματολόγιο σχετικά με το λόγο του ταξιδιού, τα ενδιαφέροντά του
κ.ά.
Αρχικά,
ο χρήστης έχει πρόσβαση σε δωρεάν ταξιδιωτικούς εξατομικευμένους οδηγούς για 52
εγχώριους προορισμούς, γραμμένους από πολύ γνωστούς ταξιδιωτικούς συντάκτες,
εμπλουτισμένους με πλούσιο φωτογραφικό υλικό.
Εναλλακτικά,
με κόστος 7,5 ευρώ, ο χρήστης λαμβάνει ένα απόλυτα εξατομικευμένο ημερήσιο
πρόγραμμα για μία έως και 12 μέρες. Τέλος, όσον αφορά τους απαιτητικούς
ταξιδιώτες, έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν ανάμεσα από 360 μοναδικές
δραστηριότητες, όπως ιστιοπλοΐα στο Αιγαίο, μαθήματα μαγειρικής στη Σίφνο, wine
tasting στη Σαντορίνη, hiking στο Όλυμπο.
Ο
μαγικός αλγόριθμος
Ο
αλγόριθμος της Travelgems, απόρροια διετούς συλλογής δεδομένων (δεν είναι
τυχαίο ότι η συνολική επένδυση έφθασε τις 350.000 ευρώ), είναι αυτός που
αναλαμβάνει τη σύζευξη μεταξύ των αναγκών των ταξιδιωτών και των προτάσεων των
ντόπιων. Ο εν λόγω αλγόριθμος, που αποτελεί και το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα
της εταιρείας, βρίσκει τι ταιριάζει καλύτερα στον εκάστοτε πελάτη μέσα από 4000
ταξιδιωτικές προτάσεις για 52 προορισμούς: 1650 εστιατόρια, 1010 beach bars και
cafes, 900 παραλίες, 400 bars, τοπικά προϊόντα και εκδηλώσεις για το μέρος που
έχει επιλέξει.
Η
συμβολή των ντόπιων
Τίποτα
από όλα αυτά δεν θα είχε συμβεί, αν η τοπική κοινωνία δεν είχε βάλει το δικό
της λιθαράκι. Οι προτάσεις που βρίσκονται στην πλατφόρμα προέρχονται από
περισσότερους από 1.000 ντόπιους, που προσέφεραν πολύτιμη ανατροφοδότηση στην
ομάδα της Travelgems μέσα από εκτενή ποσοτική έρευνα που έγινε πανελλαδικά.
Πολύτιμες πληροφορίες, που ανανεώνονται σε συνεχή βάση, όπως: ποιες είναι οι
πιο όμορφες παραλίες, οι σπεσιαλιτέ κάθε εστιατορίου, τα τοπικά και παραδοσιακά
προϊόντα που δεν πρέπει να χάσει ο επισκέπτης, πώς να κατανέμει σωστά το χρόνο
του, πόσο θα πληρώσει στο κάθε μέρος κ.λπ.
Η
ταχύτατη ανάπτυξη και τα σχέδια για το μέλλον
Μέχρι
σήμερα, λίγους μόλις μήνες μετά την έναρξη λειτουργίας της Travelgems, που έχει
καταθέσει αίτηση πατέντας ευρεσιτεχνίας της τεχνολογίας στην Αμερική, οι
επισκέπτες της προέρχονται από 64 διαφορετικές χώρες. Αξίζει, επίσης, να
σημειωθεί ότι κατά κάποιο τρόπο η εν λόγω εφαρμογή συμβάλει και στην,
πολυπόθητη, επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, καθώς πολλές από τις
δραστηριότητες που προτείνει είναι ιδανικές για το φθινόπωρο ή την άνοιξη, όπως
η διαδρομή Σαντορίνη-Ανάφη με ψαροκάικο ή η περιπατητική περιήγηση στην
ανοιξιάτικη Πάτμο.
Η
εταιρεία, που δραστηριοποιείται και στο Β2Β (business to business) απευθυνόμενη
και στην αγορά των τουριστικών γραφείων, τρεις μήνες μετά την έναρξή της είχε
1.800 εγγεγραμμένα μέλη, με το 15% να έχει ήδη αποκτήσει το ημερήσιο πλάνο
διακοπών του.
Στόχος είναι η επέκταση μέσα στο 2017 σε Κύπρο και Κροατία και εντός της επόμενης
πενταετίας με την ανέρευση στρατηγικού επενδυτή να καταφέρει να επεκταθεί σε
Ισπανία, Αυστρία, Πορτογαλία, Γαλλία και Ιταλία. Στα άμεσα σχέδια επίσης της
Τravelgems είναι η δημιουργία εφαρμογής για κινητά, η μετάφραση στα ελληνικά
και σε άλλες γλώσσες, ο εμπλουτισμός του με φρέσκες πληροφορίες και η ένταξη
περισσότερων τοποθεσιών από την Ελλάδα.